שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת במדבר.
וביום הזה אנחנו מתחילים את "שלושת ימי ההגבלה",
שלושת הימים בהם ביקש הקדוש ברוך הוא ממשה רבינו להזהיר את עם ישראל להיזהר מלהתקרב להר,
ולהתחיל ולהתכונן ליום מתן תורה.
למה היה חשוב כל כך להתכונן ליום הזה שלושה ימים מראש?
והלא אנחנו מתכוננים ארבעים ותשעה ימים מראש!
מפסח ועד היום התחלנו עם ספירת העומר!
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי!
אין כמו הכנה טובה בכדי להגיע לתוצאה טובה,
וככל שמתקרבים יותר ויותר ליום הגדול, אני מבקש להרים את הרף ואת הרמה של ההכנה,
וכך תזכה לקבלת התורה אמתית".
ובפרשתנו,
"וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְבַּר סִינַי" (במדבר א, א).
אומר הקדוש ברוך הוא למשה: "אני מדבר איתך, אבל שים לב!
אני מדבר איתך במדבר סיני!".
שואל המדרש: "מה רוצה הקדוש ברוך הוא לומר במילים 'במדבר סיני'?
האם זה משנה היכן ומתי דיבר הקדוש ברוך הוא עם משה רבינו?".
עונה המדרש שזה משנה מאוד!
כי אמר הקדוש ברוך הוא למשה: "שים לב יקירי!
בכדי לקבל את התורה, צריך להיות הפקר כמו המדבר,
כי מי שלא יהיה הפקר כמו המדבר,
לא יוכל לקבל, לא את החכמה ולא את התורה".
וכלפי מה הדברים אמורים?
אין הכוונה שתהיה פשוט וענוותן כמו המדבר, זה כתוב במסכת עירובין (נ"ד ע"א) בלי קשר על הפסוק (במדבר כא, יח): "וּמִמִּדְבָּר מַתָּנָה", שם יש לימוד אחר שאומר, שכאשר אתה משפיל את עצמך ונותן לאנשים "לדרוך" עליך, אתה זוכה והתורה מתקיימת בך.
כאן מדובר על משהו אחר,
כאן מדובר על הקניין הראשוני של התורה,
אם אתה רוצה באמת לקבל את דברי התורה ולהצליח ולהבין אותם,
השלב הראשון של לימוד התורה הקדושה, הוא שעליך להיות כמו הפקר, כמו מדבר, שלא מגיע עם דעות קדומות, שלא מגיע עם שטחים של טאבו, שלא מגיע עם גבולות, ואומר לכל מי שרוצה להכנס אליו: "אתה מוזמן לבוא".
כאשר אתה לומד תורה,
תפקיר את המחשבה שלך,
תפקיר את הרצונות שלך,
תפקיר את מה שאתה חושב שהיה נכון לעשות,
ותעמוד מול התורה הקדושה כעבד לפני רבו.
רק כך תזכה לקבל את התורה בהצלחה,
רק כך תזכה להתכונן ליום מתן תורה הקרב ובא,
ולזכות לקבלת התורה מחודשת, מידי שנה, משהו שיהפוך את התורה לנמסכת בדמנו ולחלק מאורח חיינו.
ברכת שבת שלום ומבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי, האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?
וברוכים תהיו!