הרב יוסף פליסקין הלומד בכולל 'אהל יוסף' – נובהרדוק בירושלים , שיגר מכתב לחבר מועצגה"צ הגר"י זילברשטיין ובו הוא מבקש לדעת האם אפשר להסתמך על מקורות על מה שנכתב באידרא רבה כרמז לאסון במירון, תשובת הגר"י זילברשטיין הופיעה בעלון 'קול ברמה'.
וכתב נכתב "אודות השאלה סביב האסון במירון, בדבר מה שפורסם מדברי האידרא – רבא המספר שאליהו הנביא הפיל את כותלי היכל המלך כדי לשחרר את רב המנונא וחבריו שהיו כלואים בו, ובין חורבות כתלי הארמון מתו 45 משרי המלך שהיו ממונים לשמור על הארמון ושאלתם, האם אפשר למצוא בזה רמז ל -45 הקדושים שעלו בסערה השמימה, או לא יתכן ש -45 הגויים הרשעים שנהרגו כדי לאפשר לשחרר את רב המנונא, ירמזו ל -45 היהודים הקדושים והטהורים, מאחר שכל הדברים שם הם מָשָׁל , ואינם כפשוטם?".
אך הגר"י פסק כי אין קשר בין הדברים כי "כל דברי הזוהר הם סודות נעלמים . הנה רבינו הבן איש חי זצ"ל כתב שכל דברי האידרא קדישא הם סודות עליונים, והדברים הנגלים שבהם מדברים בלשון הנשמה כדי לשבר את האוזן, ובודאי יש איסור גדול לתרגם אותם בלשון אחר, כי התרגום מראה להקורא שזה הנגלה מהם הוא כוונת הדברים אשר דיבר בעל המאמר ממש".
ולמעשה פסק רבה של רמת אלחנן כי "לא ניתן ללמוד מאומה מדברי האידרא הנזכר לאסון. מה גם, כי כפי מה שכתב כבודו מדובר על שרי המלך הגויים, ובוודאי שאין מקום להשתמש במשל של רשעים על צדיקים" כתב הגר"י בתושבתו.
או קיי מה שהוא ענה זה שאנחנו לא מבינים כלום וזה ברור שכך. אבל עדיין יכול להיות שיש קשר.
הקישור להאדרא רבא אכן מופרך, כמו שהרב אומר, אמנם יש באדרא "זוטא", שבאדרא בזמן פטירתו של הרשב"י (שהייתה אחרי האדרה רבא) נפטרו כמה תנאים באותו מעמד.