משרד התחבורה הודיע כי חובת התקנת המערכת לשכחת ילדים ברכב תידחה בשנה – עד ליוני 2020, זאת לאחר התייעצות שקיימה שרת התחבורה מרב מיכאלי עם גורמי מקצוע בנושא, וברקע ביקורות שעלו נגד החוק החדש.
מיכאלי פנתה לוועדת הכלכלה בכנסת בבקשה לדחות את כניסת החוק לתוקף, זאת על מנת "לבחון את הדרכים החלופיות לאפשר קיומן של מערכות מסוג זה, תוך התחשבות בצרכי הנהגות והנהגים בהיבטים השונים", לשון ההודעה.
"ילדות וילדים שנשכחים ברכב זוהי תופעה כואבת ונוראית", הוסיפה מיכאלי. "אני קוראת לכל ההורים – התמקדו בילדיכם, והימנעו מהסחות הדעת השונות, ובעיקר מאלה הנגרמות מהשימוש בטלפונים סלולריים. עם זאת, האופן בו נקבעה התקנה דורש חשיבה נוספת ותיקונים מהותיים כדי שהיא תוכל לממש את מטרתה ולהציל חיים".
כזכור, החוק עצמו נחקק עוד בימיה של השרה הקודמת מירי רגב. לדבריה, "ההחלטה של מיכאלי מסוכנת, ועלולה לעלות לצערי במחיר חייהם של פעוטות חסרי ישע, שימצאו את מותם הטראגי ברכבים הלוהטים. כל פעוט שיימצא את מותו הטראגי ברכב החל מאוגוסט יהיה רשום על שמך, השרה מיכאלי".
"איך לא רעדו לך הידיים לדחות את התקנות מאוגוסט השנה ליוני שנה הבאה?", הוסיפה רגב לתקוף. "מדובר בתהליך שנעשה בצורה המקצועית ביותר והובל על ידי גורמי המקצוע במשרד התחבורה, בוועדת הכלכלה ולמול משרדי הממשלה הרלוונטיים. תיקונים קוסמטיים ניתן לעשות תוך כדי ולא צריך לדחות את כל התהליך".
מנגד, מנכ"ל יד שרה משה כהן דווקא בירך על ההחלטה, ומסר כי היא "עושה צדק עם מאות אלפי הורים שידם אינה משגת לרכוש מערכות מתקדמות. אנו קוראים למשרד התחבורה להמשיך בקמפיין להגברת המודעות לשימוש בהתקנים למניעת שכחת ילדים ברכב, ולהמשיך כך את המגמה של ירידה באירועי שכחת ילדים בשנים האחרונות".