במכתב מיוחד יצאו גדולי ההוראה וההלכה בראשות מרן הגר"מ שטרנבוך, נגד השימוש בפיאות "לייס" עם בסיס שקוף המובנה על ראש האשה באופן המדמה לחלוטין צמיחת שער טבעי על הראש.
במכתבם אף הוסיפו הרבנים כי האיסור רובץ גם על הסוחרים, וכל החובשות והסוחרים בפאות אלו לנשים נשואות, הם והמסייעים בידם יתנו על כך את הדין.
פאות "לייס" הם פאות שמטרתן לדמות צמיחת שיער טבעית בדיוק כמו השיער הטבעי.
הלייס מובנה בחלק הקידמי של הפאה, שם מותקן בד שקוף עליו שזור שיער, ועל ידי שילוב של טכניקות שונות הוא מדמה לחלוטין צמיחת שיער טבעי על ראש האשה, עד כי גם הפיאניות והמתעסקים בתחום אינם יכולות להבחין לפעמים אם זהו פאה או צמיחת שער טבעי.
בשנתיים האחרונות נכנסה האופנה בשוליים של ציבור החרדים, כאשר לאט לאט חודרת האופנה לתוך הציבור החרדי. הרבנים הביעו את דאגתם שבעתיד הקרוב תתפשט האופנה בקרב כלל הציבור עד שלא יהיה ניתן להכיר על אשה אם היא נשואה, ובעקבות כך יצאו הרבנים במכתב חריף נגד הפאות הללו, כשהם מזהירים כי כל החובשות עתידים ליתן את הדין.
על המכתב חתמו מרנן הגר"מ שטרנבוך, הגאון רבי עזריאל אויערבאך, הגאון רבי צבי וובר, הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי שריאל רוזנברג גאב"ד בד"צ בני ברק.
כמו כן התייחס מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א בשיעורו השבועי לפיאות הלייס, ואמר "אוי לה לאותה בושה שבעולם העליון היא ובעלה יתביישו מאוד כשיתגלה קלונם לעין כל". בדבריו אף הסביר כי מלבד עצם האיסור בחבישת הפיאות הנ"ל, זהו גם זלזול בתורה הקדושה, שמראים בזה כמתביישים ביהדותם ומחפשים חבולות שלא יהא ניכר עליהן שמכסות ראשן.
נוסח המכתב: הננו להודיע כי אסור מדין תורה לאשה נשואה לחבוש כל פאה מסוג "לייס" עם בסיס שקוף, עשוי בצורה שנראה שהשיער יוצא מהראש, כדי שלא יהיה ניכר שמדובר בפאה.
כמו כן אסור לסחור בפאות אלו עבור נשים נשואות.
החובשות והסוחרים בפאות אלו לנשים נשואות, הם והמסייעים בידם יתנו על כך את הדין.
ובזכות נשים צדקניות נזכה לראות במהרה בגאולתן של ישראל.
על החתום: הגאון רבי משה שטרנבוך, הגאון רבי עזריאל אויערבאך, הגאון רבי צבי וובר, הגאון רבי משה שאול קליין, והגאון רבי שריאל רוזנברג.
נסיון קשה מאוד!!!!
אין כאן ניסיון ואין כאן עבירה, פשקוויל הוא לא פסק הלכה. המעיין בסוגיא זו יראה שראשוני האחרונים נחלקו על ענין זה גופא, דהנה ראשון האוסרים, הלא הוא מהר"י קצנלנבוגן, כתב לפני 500 שנה: "ושלא יתקשטו בפאה נכרית, כי שיער באשה ערוה ולמראה עין יראה כאילו הוא שיער שלהם" (ספר י"ב דרשות). דהיינו שמראה הפאה דאז היה זהה לגמרי לשיער הראש. ור' שמואל קלוגר (שנות חיים תשובה שט"ז) כתב לפני 250 שנה: "אף ההולכות בפאה נכרית מה מהני זה, הרי הרואה לא יידע ויסבור דשלה הוא". ובספרו קנאת סופרים (תשובה ע"ב): "דהרי אי אפשר להכיר בלי הבחנה [=בלי להתבונן] אם הוא… להמשך קריאה »
לי יש אותה היא יפה ה למה לזרוק???
כאשר תקריבי למען ה
ה ייתן לך רק אושר עושר וברכה והצלחה
ואשרי הזוכה!
אומר לך למה לזרוק!
כי את הבת של ה'!
וה' ביקש מהאישה: היי צנועה…
אז מה אכפת לך לשמח את מי
שנתן לך חיים, בעל, ילדים, בריאות…
אתן לך מס' טלפון שאישתי
בעצמה היתחזקה בעניין…
זה קו של נשים שמספרות ישועות
וכ'ו.. 073-3834050 שלוחה 72.
הלוואי ותיזכי…
נשים מספרות ישועות (גם לאחר הסינון של הרוב שממציאות לזיכוי הרבים וכו') כי העובדה שאשה מקריבה מעצמה למען משהו שהיא חובשת שהוא אסור, והיא מתאמצת למען הקב"ה, העובדה הזאת גורמת ניסים וישועות. ויש גם סיפורים על נשים שהרב הורה להן לעבור ממטפחת לפאה, וראו ישועות גדולות. אז מה? בנדון דידן, אין שום הבדל בין פאה עם "לייס" לפאה רגילה. בסך הכל עוד טשטוש קטן שצריך להתאמץ כדי להבחין בו, אברך צדיק ויר"ש לא אמור כלל להסתכל ולהבדיל, כפי שאמר הגר"ח קניבסקי לרב אורי טיגר בוידאו המפורסם. לכן אין שום קשר לצניעות. (הדעות שמחמירות בזה הן בעצם חוששים לפוסקים האוסרים, אבל… להמשך קריאה »
חבל שה״הוראות״ החכמולוגים לא כוללות אותם. שיילכו גם הם עם פאות קצת ונראה…
בבקשה עמ"י תתעוררו לאן הגענו זה מזעזע כל נפש הפירצה הזאת של הפאות
לא פרצה ולא נעליים. בסך הכל מדובר בתוספת שאמורה לטשטש יותר את ההבדל בין פאה לשיער טבעי. צריך ממש להתבונן מקרוב כדי להבחין בהבדל, מה שאדם ירא שמים לא אמור לעשות בכלל (אפילו לא להסתכל מרחוק).
כל הסיפור הזה כלל לא קשור לצניעות, אלא למראית העין.
נו נו…
אשרי המאמין…
כל הצדיקים שהיו מזועזעים איך אפשר לא לשמוע בקול החכמים ולא ללכת להתחסן, ניראה אתכם עכשיו שומעים בקול החכמים וחוזרים לפאות הישנות….
זה לא קשור לפאות חדשות או ישנות. זה בסך הכל שיכלול חדש בפאות, רוב הפאות כיום הן בלי לייס.
וגם אלה שהולכות עם פאות לייס "שומעות בקול חכמים" כי רוב הפוסקים מתירים ולא חוששים למראית העין.