על רקע הימים הטובים – ט"ו באב וחגי תשרי הקרבים – משחרר וייס את היצירה החדשה בהפקה ועיבוד משותפים של 'שיינר הפקות' ודוד קצבורג מאולפני ליברפול. המעבד נחמן שיינר מגיש את המלאכה המדוקדקת והמופלאה ללחן של וייס. שיינר גייס להפקה את טובי הנגנים, כשבראשם מוביל את השיר נגן הגיטרה האגדי אבי סינגולדה עם שישה ערוצים אקוסטיים וחשמליים.
״אהבת קדומים״ יוצא לאור בתקופה שהאהבה והנחמה שורים יחד באטמוספירה היהודית – ומבטא כמיהה לימים טובים יותר. "אנו חיים בעולם של כלים שבורים", אומר וייס, "ומחכים לתיקון של העולם הזה. לפעמים יש הרמוניה ולפעמים הכל שבור ומת, לפעמים מגיעה נחמה ולפעמים לא, אבל עלינו בכל יום מחדש לצלצל בפעמונים, לעורר את האהבה ולהחיות את הנרדמים".
״הלחן ירד אצלי כמו נשר שצולל מהשמים לתוך כרם ענבים.״ מתאר וייס, ״בשעת רעווא דרעווין של פורים דפרזים, בשיא השיכרות והגילופין, לפני ששקעה השמש ונכנסה שבת. צעדתי סחרחר החוצה ממעגלי הריקודים, לקחתי גיטרה, התיישבתי בחצר והקלטתי את הלחן כדי שלא ישתכח ממני. צלע ההר כבר היה מנוקד באורות זוהרים, על הגבעה למעלה התהלכו כמה כבשים שנראו מאבדים את דרכם, שבת התקרבה והייתה לי הרגשה שהלחן עם המילים היקרות הללו הוא כמו חלום שהגיע הזמן להגשים״.
עם הלחן באמתחתו, יצא וייס לפגוש את ידידו הזמר והיוצר מיילך קאהן בישוב המרוחק בת-עין. השניים יצאו להליכה איטית בבוסתן, ובה בשעה שצפו על הרי גוש עציון שלא מכבר התאוששו מהשלג הלבן שרבץ עליהם – השמיע וייס את הלחן לקאהן. קאהן שהיה נלהב מהשיר העניק לוייס תוספת ייחודית שהלחין על המקום, בבת אחת, מה שמשמש בשיר כקטע פותח בסגנון חזנות מחוספסת.
האזינו: