ארה"ב הודיעה ביום שני האחרון כי היא פותחת בחקירה פדרלית נגד יצרנית הרכבים בבעלותו של אילון מאסק. לפי ההודעה, החקירה תעסוק בטכנולוגיית ה"טייס האוטומטי" שברכבי מתוצרתה.
החקירה נפתחה בעקבות כמה תאונות, חלקן קטלניות, שנגרמו על ידי רכבים של טסלה. המשותף לתאונות – הנהגים טענו שנעזרו בטכנולוגיה של ה"טייס האוטומטי". נציין שלא מדובר ברכב אוטונומי מלא, אלא פונקציה שקיימת ברכב מתוצרת טסלה וברכבים של יצרניות נוספות.
המשותף לתאונות הלא רבות שהיו במעורבות רכבים של טסלה – 11 בסך הכול – היו שבמרביתן היו מעורבים גם רכבי הצלה, כמו אמבולנסים וניידות. העובדה שלרכבים הללו יש אורות המהבהבים, הדליקה נורת אזהרה ברשויות בארה"ב.
בסך הכול מדובר ב-756 אלף רכבים של טסלה שנכללים בחקירה הזו שיוצרו מאז 2014 ועד היום, כולל הדגמים S ו-3 שפופולריים מאוד כאן בישראל.
בקבוצות לקוחות החברה עלו בימים האחרונים מספר רב של תלונות של לקוחות החשמלית האמריקאית שגילו דווקא באוגוסט שהמזגן ברכבם הפסיק לעבוד. מודל 3 זקוקה במיוחד לקירור תא הנוסעים, משום שהיא מצוידת בגג זכוכית, המחדיר לתא הנוסעים חום רב.
בעלי טסלה רבים משתמשים באפליקציה של החברה כדי להפעיל את המזגן ברכב עוד לפני שהם נכנסים אליו, כדי שלא לסבול מהחום ברכבים שחונים בשמש. כאשר ניסו הלקוחות שסבלו מהתקלה לקבוע תור למוסך דרך האפליקציה של החברה, תואמו להם מועדים בספטמבר. לקוחות שסירבו לנסוע ברכב נטול מזגן תקין והגיעו ללא תיאום אל המוסך של החברה, נענו כי מדובר בתקלה מוכרת באחת מצינוריות המזגן, וכי החלק חסר במלאי.
אנשי השירות של טסלה ישראל הציעו לחלק מהלקוחות רכב חלופי, והבטיחו לאחרים לתת להם החזר כספי על נסיעות במוניות עד שרכבם יתוקן.
מטסלה נמסר בתגובה לפניית 'כלכליסט': "אנחנו מודעים לכך שמספר קטן של מכוניות הושפעו מהתקלה. מכוניות ראשונות כבר תוקנו וחזרו לכביש, ואנחנו עובדים כדי לתקן גם את השאר מהר ככל האפשר".
א. כרגע יש רק דגם אחד בישראל והוא המודל 3, המודל s תגיע רק בתחילת 2022 יחד עם המודל x; המודל y כרגע לא משווק בישראל.
ב. בקבוצות הרלוונטיות לקוחות מדווחים שנמסר להם מטעם החברה שמשלוח של חלקי חילוף לצינורית המזגן כבר הגיע לארץ, והוא תקוע במכס…
לא נכון יש גם מודל 1 ו-2