דייר ברחוב בן יהודה בתל אביב גילה לפני מסר חודשים צינור מים שמתחבר לתשתית המים בבנין בו הוא גר, כשהוא עקב אחרי מסלול הצינור הוא גילה כי הוא מוביל אל מתחם העבודות של הרכבת הקלה הסמוכה, כך מפרסם אתר N12.
הדיירים, שהופתעו מהמקרה, ביקשו מחברת ניהול הבניין לבדוק את הנושא – והחברה אכן דיברה עם ספק המים שהגיע לבדיקה ומצא שאין כל נזילה. בשלב הבא, חברת הניהול פנתה לנת"ע – החברה שאחראית על בניית הרכבת הקלה – ושם הסבירו בהתחלה כי אכן מדובר בצינור מים של הקבלן שעובד איתם, אך הוא למעשה מעביר מים אל הבניין ולא הפוך.
ההסבר של נת"ע נשמע תמוה לדיירי הבניין והם התעקשו לערוך בירור נוסף. לאחר בדיקה נוספת, התגלה כי אכן קבלן שעובד במקום התחבר בטעות לצינור של הבניין במשך חודשיים.
אתמול (שלישי) קיבלו דיירי הבנין את חשבון המים שלהם וראו כי אכן הוא קפץ במאות שקלים – הם ממש לא התפלאו. האזהרה שהופיעה בחשבונית של חברת "מי אביבים" על כך שקיימת קפיצה של יותר מ-2,000% בצריכת המים שלהם – הייתה צפויה. הדיירים הוזמנו לשלוח לנת"ע את חשבונות המים והם יזוכו על כך מהחברה.
דיירת הבניין מציינת לחדשות 12: "אנחנו שמחים שהקבלן לא מתנער מאחריות ויחזיר לנו את כל הכסף שאנחנו נדרשים כעת לשלם, אך העניין המקומם הוא שאף אחד לא הודיע לנו, לא שמתחברים אלינו, לא שקרתה טעות, כל הברור היה עלינו ומזל שתפסנו את זה בזמן, כי אם לא היינו שמים לב שנעשה חיבור לא תקין לצינור המים שלנו לפני חודשיים, היינו מקבלים את החשבונות וחושבים שאנחנו צריכים לשלם את זה".
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה מבניין 62 ברחוב בן יהודה, ערכה נת"ע בירור עם הקבלן העובד במקום. מהבירור עלה כי חשבון המים אכן הושת על תושבים בבניין, ולפיכך הקבלן ישלם את חובם. נציין כי קבלני השטח מתחברים לתשתיות מים זמניות בזמן העבודות ומשלמים בעבור צריכתם בשעונים נפרדים. במקרה זה התברר, כי למרות שהקבלן התחבר מחוץ לקו הבניין והותקן שעון מים כנדרש, עקב תקלה חויבו התושבים. אך כאמור התקלה תוקנה. נת"ע מקפידה על תקינות העבודות בשטח, וכל תלונה תיבדק לעומקה".