הנידון ההלכתי האם לאפשר כניסת כלי נגינה לבתי כנסת כפי שנפוץ לאחרונה, מגיע להכרעה, אולם טרם ההכרעה הסכימו הלומדים כי הנגינה כפי שנוהג הצדיק הגר"ד קוק מטבריה מתוך כובד ראש ורוממות – מותרת.
וכך כתב בנידון זה הרב הגאון רבי שמואל ברוך גנוט: אמש פנה אלי כת"ר בדבר מה שפרסמתם בעיתונות המקומית על תפילה חגיגית בביהמ"ד החשוב שלכם ובו בזמן תפילת ההלל ינגנו הבוקר בכלי נגינה, ומאחר שפנו אליכם כמה אברכים יקרים ומחו על השינוי ממסורת ישראל בדבר, רציתם לדעת מה עמדת ההלכה בזה.
ואמרתי לכת"ר שכבר דנו בזה כו"כ מהפוסקים ואסרו משום הדמיון לרפורמים שר"י ומפני שתפילה עם כלי נגינה אינה נחשבת כעומד לפני המלך, ואמנם הייתי סבור לחלק בין תפילה לבין שירת ההלל, שהרי אף הלוויים שוררו בנגינה בזמן שירת ההלל במקדש, א"כ לא ראו בזה חסרון של 'עומד לפני המלך', ולכאו' הדמיון לרפורמים לא שייך כאן בארצה"ק ואין חשש שנלך בחוקותיהם.
וכידוע שאצל הגה"צ רבי דב קוק שליט"א בטבריא משוררים בכלי נגינה בשירת ההלל, מתוך כובד ראש ורוממות.
לכן סיכמנו שיתלו פתק בבית המדרש שלכם, שתפילת ההלל תיערך בכובד ראש וברוממות ובלא קלות ראש וצילומים וכו', וגם שיכתבו שהדבר צריך בירור, וכיון שכבר פורסם הדבר ברבים וא"א לבטל מהרגע להרגע, ייעשו זאת באופן חד פעמי, ולגבי הפעמים הבאות נברר אצל גדולי הפוסקים לדעתם בזה.
לאחר דיון ארוך ביותר עם עשרות ראיות לכאן ולכאן, כותב הרב גנוט "ושאלתי את מו"ר מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א (א' דחוהמ"ס התשפ"ב, ע"י נכדו ידידי הרה"ג רבי יעקב ישראל קניבסקי), האם אפשר לנגן בכלי נגינה בבית הכנסת בזמן שירת ההלל, ואמר מרן שליט"א: אין ראוי".
לקריאת המו"מ ההלכתי המלא:
הגיע באמת הזמן להפסיק את הצרמוניא בבתי הכנסת שהדבר התפשט ונהפך לקרקס