שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳: ״כמו שאתם כבר בטח יודעים, אנחנו מאמינים מאוד במהלך של הנר"תים בכביש החוף ובכביש איילון לצפון וכמו שהבטחנו אנחנו בוחנים אותו בזמן אמת, על כלל ההשלכות שלו על התנועה במרחב לסוגיה השונים, לומדים ומבצעים התאמות, כדי למקסם את הרווח לתחבורה הציבורית ולנוסעים שיתופית ולצמצם למינימום את המחיר שמשלמים משתמשי הרכב הפרטי.
במהלך היום קיימנו הערכת מצב עם בכירי משרד התחבורה בראשות מנכ"לית המשרד התותחית קרן טרנר, אנשי המקצוע המסורים בנתיבי ישראל, נתיבי איילון ומשטרת ישראל. אנחנו מתרשמים שהשימוש בנתיב פלוס עולה, יותר אנשים נוסעים יחד ונהנים מזמן נסיעה מהיר יותר. כמובן שיש עוד דרך לפנינו ולכן התמקדנו היום בהצפת בעיות, בניתוח נתונים ובמתן פתרונות.
אחד הנושאים הבעייתיים שזיהינו הוא העומס הרב סביב מחלף פולג בכביש החוף. עומס שהשפיע על תושבי נתניה ועל משתמשי הנתיב המיוחד. במהלך הערכת המצב בחנו חלופות לשיפור והחלטנו על הסדרי תנועה משלימים שיבוצעו בעזרת השם עוד הלילה.
בצהריים כבר נפגשנו עם נציגי עיריית נתניה והצגנו בפניהם את השיפורים שגיבשנו עם המתכננים ואנשי המקצוע במשרד ובחברת נתיבי ישראל. וכאמור, הלילה הצוותים של חברת נתיבי ישראל כבר מגיעים בעזרת השם לשטח לטובת ביצוע השיפורים. זמן שיא בכל פרמטר.
כיצד נשפר את המצב במחלף פולג? הנת"צ (נתיב התחבורה הציבורית) הקיים באזור המחלף ליוצאים מנתניה ממערב (אזור שכונת פולג, עיר ימים) לדרום (לכביש החוף) יבוטל, וכלל משתמשי הדרך יוכלו לנסוע בשני הנתיבים מנתניה עד תחנת האוטובוס בגשר אודים. בנוסף, התנועה מכביש 553 מזרח ליוצאים במחלף פולג אל כביש החוף לכיוון דרום תתמזג עם שני הנתיבים ממערב נתניה עד להשתלבות עם הנתיב המיוחד, מעט צפונה למחלף וינגייט (באופן הזה ההשתלבות תתבצע במקטע שבו מהירות הנסיעה גבוהה יותר ועל פני מקטע ארוך יותר, באופן שבו אנחנו מעריכים שהיא תתבצע חלק יותר ועם פחות הפרעה לנוסעים בכביש החוף). גם אם ייקח עוד קצת זמן להתאקלמות, משתמשי הנתיב המיוחד והיוצאים מנתניה דרומה ייהנו מהשינוי״.