עליות המחירים נמשכות, והערב (שני) פורסם לראשונה ב"תוכנית חיסכון" (12) על התייקרות שלא הייתה כמותה, הצפויה להגיע למוצרי הטואלטיקה. חברת שסטוביץ, האחראית על ייבוא מאות מוצרים אהובים בתחומי המזון, הניקיון והטואלטיקה, הודיעה לרשתות השיווק על עלייה של עשרות אחוזים במוצרים רבים.
ואלו חלק מהמוצרים שמחירם צפוי לעלות בקרוב: סבון ידיים של "פלמוליב" צפוי להתייקר ב-38%, ג'ל רחצה של אותה חברה יתייקר ב-17.8% ומחירה של מברשת שיניים של "מרידול" יעלה בלא פחות מ-40%.
גם משחת שיניים לילדים של "קולגייט" תתייקר ב-20% ומי הפה של החברה יתייקרו בשיעור בלתי ייאמן של 48%. מחירם של מוצרי הניקיון השונים של חברת "אג'קס" יעלה בשיעור של בין 11% ל-22%.
מחברת שסטוביץ נמסר: "כמו בכל העולם, גם חברת שסטוביץ מתמודדת עם גל ההתייקרויות העולמי הפוקד אותנו. עליות המחירים נובעות משיבושים בשרשראות האספקה, מחירי התובלה שעלו, ומחיר חומרי הגלם. זו המציאות העולמית של תקופת הפוסט-קורונה, לא רק אצלנו אלא בכל מקום בעולם".
גם חברת "סנו" הישראלית מתכוונת להעלות מחירים לצרכנים בקרוב, אחרי שהעלתה אותם לשוק המוסדי. ההערכה הייתה כי ייקח להתייקרות לפחות חודש להגיע לצרכנים, אולם כנראה שכבר בימים הקרובים נראה עלייה של 4%-10% במוצרי החברה.
יש לציין כי "סנו" ושסטוביץ הן אלו שמבקשות את העלייה במחירים מרשתות השיווק, אולם הרשתות הן שצריכות לאשר אותה. כעת טוענות הרשתות כי אם הן לא יאשרו את ההתייקרות, מוצרי החברות לא יהיו על המדפים – מה שיגרום ללקוחות להגיע למתחרים.
בעקבות הפרסום ב"תוכנית חיסכון" על המשך גל ההתייקרויות במשק – חבר הכנסת משה ארבל מש"ס תוקף את הממשלה: "העלאות המחירים הדרמטיות שעליהן הודיעו הערב חברות סנו ושסטוביץ' בעשרות אחוזים הן אות קלון לממשלה ולרפורמות הכושלות שלה. עלויות סל הקניות ימשיכו לעלות לנוכח מדיניות הממשלה"