בשנה האחרונה קיבלה נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר מדינה, תחת מתניהו אנגלמן, יותר מ-400 תלונות מאזרחים בנוגע למיזם כרטיסים נטענים לרכישת מזון לבעלי הכנסות נמוכות כך דווח בכאן חדשות. ב2020 בזמן משבר הקורונה, דרש שר הפנים דאז אריה דרעי כ-700 מיליון שקלים לחלוקת תווי מזון לאוכלוסיות מוחלשות. כך, הפך משרד הפנים תחתיו לאחראי לחלוקת הכסף – במקום, למשל, הביטוח הלאומי או משרד הרווחה.
הקריטריון המרכזי לחלוקת הכרטיסים היה הנחה בארנונה – קריטריון שמיטיב בעיקר עם המגזר החרדי. כך, חלוקת אותם כרטיסים נטענים לרכישת מזון ומוצרים בסיסיים בתקופת משבר הקורונה, הייתה באחריות הרשויות המקומיות, שהיו אמורות לאתר את אותם אנשים. בפועל, אזרחים רבים שהיו זקוקים לכרטיסים הנטענים לא קיבלו אותם או שקיבלו אותם אחרי זמן רב ופונים רבים נתקלו בבעיות בירוקרטיות שונות מול הרשויות.
לפי הדיווח בין התלונות שהתקבלו ניתן למצוא קשיים של הרשויות המקומיות לאתר את הזכאים לתווי מזון; זמני המתנה לא סבירים למענה במוקדי השירות של העמותות – דבר שמנע מזכאים לקבל תווים.; ליקויים באופן מסירת הכרטיסים; חוסר הבהרה של מדיניות לרשויות מצד משרד פנים.
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור הנחה את עובדי נציבות תלונות הציבור במשרדו לפעול במהירות כדי לסייע בצורה פרטנית לפונים, כדי שהזכאים יקבלו אותם מהר ככל האפשר. במשרד הפנים מסרו לנציבות כי המשרד מטפל באופן מהיר ומקצועי בכל בקשה חריגה או פרטנית ויבצע הפקת לחקים מסודרת מן המיזם.