כבר קרוב לשנה מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על ניסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד (מסרון) המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.
היום שוב מופצות הודעות לנייד של לקוחות – בהודעה מתבקש הלקוח להסדיר את חובו בחשבון בהקדם האפשרי. בתוך ההודעה נכלל קישור להקשת תעודת זהות באתר אינטרנט הזהה בנראות לאתר הרשמי של חברת החשמל .
בלחיצה על הקישור הלקוח מתבקש להקיש תעודת זהות באתר אינטרנט הזהה כאמור בנראות לאתר הרשמי של חברת החשמל, ומשם מתבקש למלא פרטי כרטיס אשראי.
חברת החשמל שבה ומבהירה כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il. בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון .
“אין להתייחס או להשיב לפניה” אומרים בחברה, חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.