חודש לתוך התפשטות האומיקרון בישראל ונתוני התחלואה לא פוסחים גם על עובדי התחבורה הציבורית: מהדרום ועד הצפון דווח על ירידה של כ-10% בהופעות של הנהגים לעבודה, כלומר כ-1,500 נהגים. גם הצפי לשבוע הבא לא נראה מזהיר וישנה תחזית לשיבושים ושינויים במפות התחבורה הציבורית, שתרד ככל הנראה ל-80% ביצוע בלבד. כך דווח ב-'N12'.
אחרי שהשבוע הודיעו ברכבת ישראל על שיבושים בשל עלייה בהיקף התחלואה בקרב הנהגים והפקחים, גם בקווי האוטובוסים הבלגן מתחיל לחגוג. באוטובוסים העירוניים והבין עירוניים, שגם בימי שגרה סובלים ממחסור חמור בנהגים, השיבושים מייצרים צפיפות בלתי נסבלת.
במסגרת הדיווח ב-'N12' סיפר א', נהג אוטובוס כי "אנחנו והנוסעים נמצאים בסכנת חיים" א' הוסיף "חוסר בנהגים בתחבורה הציבורית קיים תמיד אך עכשיו בנגיף הקורונה הוא חמור שבעתיים. התחבורה הציבורית קורסת". גם ל', שנוסעת ברכבת הקלה ובאוטובסים בעיר ירושלים מציינת: "מרגישים את הצפיפות גם בתחבורה הציבורית בירושלים. זה מגיע למצב לפעמים ממש על הגבול שלא לעלות כי אין מקום או צפוף מידי" אמר.
במהלך היום קיבלו נהגי האוטובוס הודעה כי סידורי העבודה שלהם לשבוע הבא יימחקו לאור ריבוי מקרי הקורונה ויבוצעו שינויים בסידורים ובקווים לתקופה הקרובה. "הכאוס בתחבורה הציבורית בימים אלו נגרמת בגלל מחסור אדיר בנהגים אשר נכנסו לבידוד או חלו", מציין ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, "מי שמשלם את המחיר הוא ציבור הנוסעים אשר משלמם מחיר יקר בגלל צפיפות עצומה באוטובוסים ולוחות זמנים שאינם מדוייקים. הגיע הזמן לשפר את תנאי הנהגים בכדי למשוך עתודה איכותית לענף ככה שבזמן משבר כמו בקורונה, נוכל ולדאוג לתדירות ושיפור השירות לאזרחים. צפויה קטסטרופה של ממש בירידת השירות המתוכננת בימים הקרובים".
ממשרד התחבורה נמסר: "כתוצאה מהעליה בתחלואה ומחסור בנהגים בחברות התחבורה הציבורית. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות האוטובוסים לשלב נהגים מחברות היסעים פרטיות, בקווים הבין-עירוניים, במטרה למנוע ככל הניתן את הפגיעה בשירות הניתן לציבור.
במטרה להבטיח שירות אמין וסדיר ככל הניתן, בוצעו שינויים בלוחות הזמנים וצומצמה זמנית תדירותם של קווי אוטובוסים בהם הפגיעה תהא מינימלית. כמו כן, צומצמה פעילות רכבת ישראל בחלק מהתחנות ברחבי הארץ".