סקר TGI הסוקר את צריכת התקשורת בישראל מידי שנה, מפרסם את תוצאות הסקרים שערך על נתוני צריכת התקשורת בשנת 2021.
מהנתונים שמתפרסמים עולה כי הציבור הישראלי צרך תקשורת מדיה (עיתונות ורדיו) בשנת 2021 בשיעור גבוה מהשנה שקדמה לה – 2020.
העלייה בשיעורי הקריאה וההאזנה מושפעים, ככל הנראה מחזרה לתנאי שוק של "שגרת קורונה". התאוששות זאת באה לידי ביטוי בעיקר במחצית הראשונה של שנת 2021 אבל עדיין ניכר שיפור בסך כל הקריאה וההאזנה במונחים שנתיים לעומת 2020.
מניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים עולה כי שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית ביום חול עומד במהלך 2021 על 44.3% בקריאת עיתוני יום חול ו-51.8% בקריאת עיתוני סופ"ש, זאת לעומת תקופה קודמת (ינואר – דצמבר 2020) בה שיעור הקריאה עמד על 37.8% ביום חול ו-44.9% בסופ"ש.
שינויים אלו הינם מובהקים סטטיסטית ומביאים את שיעורי הקריאה בחזרה לנתונים דומים שלפני תחילת תקופת המגיפה.
עוד עולה מהסקר כי העיתון ישראל היום ממשיך להוביל ב 2021 עם שיעור חשיפה לגיליון יום חול ממוצע של 31.0% לעומת 23.7% במהלך2020 (שינוי זה מובהק סטטיסטית).
אצל המתחרה ידיעות אחרונות גם נרשמה עליה ושיעור החשיפה לידיעות אחרונות עומד על 23.9%, ביום חול ממוצע במהלך 2021 לעומת 21.5% בשנת 2020 והפער בין העיתונים ביום חול במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע מוביל ישראל היום עם 31.9% במונחים שנתיים במהלך 2021 בהשוואה ל 24.8% ב 2020 ואילו שיעור החשיפה ב-2021 לידיעות אחרונות עומד על 29.8% בהשוואה ל 27.1% בשנת 2020. עורכי הסקר מדגישים כי הפער בין העיתונים בסופ"ש במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
עורכי הסקר מנתחים את תוצאותיו ומחלקים את 2021 לשתי מחציות. כך שלמרות העלייה הכללית במונחים שנתיים לעומת 2020, ניכרת ירידה קלה במחצית השנייה לשנת 2021 (יולי – דצמבר 2021) בהשוואה למחצית הראשונה לשנת 2021 (ינואר – יוני 2021).
במחצית ה-2 לשנת 2021 מוביל העיתון ישראל היום באופן מובהק עם חשיפה ביום חול ממוצע של 30.5% (ירידה לא מובהקת מ-31.5% במחצית הראשונה). ידיעות אחרונות רושם ירידה בחשיפה ל-22.5% לעומת 25.4% במחצית הקודמת (הירידה מובהקת).
בעיתונות סוף השבוע, מוביל ישראל היום עם שיעור חשיפה של 31.3% בינואר-יוני 2021 לעומת 32.5% במחצית הקודמת (ירידה שאינה מובהקת). ידיעות אחרונות רשם גם ירידה (אומנם לא מובהקת) בסוף שבוע ל-28.9% בהשוואה ל-30.8% במחצית הקודמת. עורכי הסקר מדגישים כי הפער בין עיתוני סופ"ש בתקופה זו אינו מובהק סטטיסטית.
בTGI מפרטים גם את נתוני האזנה לגלי האתר -רדיו ומגלים כי גם בשיעורי ההאזנה לרדיו ביום חול ממוצע ניכרת עלייה (שהינה מובהקת סטטיסטית) בשנת 2021 לעומת 2020 ל-64.4% בהשוואה ל-62.7% בשנת 2020.
במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו ירידה בשיעור האזנה הכולל בשנת 2021 ל-36.1% בהשוואה ל-37.5% ב-2020 (ירידה לא מובהקת). תחנות גל"צ / גלגל"צ עלו בשנת 2021 ל-38.5% בהשוואה ל-37.0% בשנת 2020 (עלייה שאינה מובהקת).
במהלך נובמבר 2021 חל פיצול בשיווק התחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א וחלק מהתחנות עברו ל"אס מדיה" החדשה (שמות התחנות שעברו ל"אס מדיה" מופיעות בהערה 3 בטבלת הנתונים).
שיעור ההאזנה של התחנות המשווקות כעת על ידי שפ"א ב-2021 עומד על 28.5%. שיעור ההאזנה של התחנות המשווקות על ידי אס מדיה ב-2021 עומד על 10.9%.
במונחים חצי שנתיים חלה ירידה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" ל-35.1% במהלך יולי – דצמבר 2021 בהשוואה ל-37.0% בינואר-יוני 2021 (ירידה שאינה מובהקת). נרשמה עלייה במונחים חצי שנתיים לתחנות גל"צ: 38.7% במחצית השנייה לשנת 2021 בהשוואה ל-38.4% במחצית הראשונה לשנת 2021 (עלייה שאינה מובהקת).
בתחנות האזוריות המשווקות כעת על ידי שפ"א נרשמה עלייה (שאינה מובהקת) במחצית השנייה של 2021 ל-30% מ-27% ובתחנות האזוריות שמשווקות כיום על ידי אס מדיה, ירידה קלה ולא מובהקת מ-11.1% ל10.7%.
נתוני TGI לרדיו החרדי לחודשים יולי עד דצמבר 2021
(בסוגריים: נתוני יולי-דצמבר 2020)
קול חי – 6% (5%)
קול חי מיוזיק – 5.1% (4.4%)
מורשת – 4.1% (2.7%)
קול ברמה – 3.5% (3%)
גלי ישראל – 3.1% (2.7%)
קול פלי – 2.7%