קבוצת פולקסווגן מדווחת שאלפי מכוניותיה נגררו כאשר פליסיטי אייס עלתה באש. פליסיטי אייס, ספינת משא ענקית עם דגל פנמה הנושאת אלפי כלי רכב מקבוצת פולקסווגן, עלתה באש ליד האיים האזוריים באוקיינוס האטלנטי ביום רביעי אחר הצהריים. 22 אנשי הצוות של הספינה פונו בהצלחה ונלקחו לבית מלון מקומי על ידי חיל הים וחיל האוויר הפורטוגזי, שנפרסו כדי לסייע במאמץ החילוץ, לפי הודעת חיל הים. הספינה עצמה נותרה בלתי מאוישת ונסחפה.
ככל הידוע, על סיפון האונייה היו 3,965 מכוניות, כולן מתוצרת קונצרן פולקסווגן שיעדן הסופי היה ארצות הברית. דובר של פורשה בארצות הברית אישר כי 1,100 מכוניות מתוצרת החברה היו על סיפון האוניה וכן 189 מכוניות מתוצרת בנטלי. זו אגב לא הפעם הראשונה בה חווה פולקסווגן אסון תחבורתי כזה בלב ים. בשנת 2019, במקרה שריפה נוסף שהתרחש באוניה "גרנדה אמריקה" איבדה היצרנית יותר מ-2,000 כלי רכב, גם שם מתוצרת אודי ופורשה, במקרה ההוא הסתיים הסיפור בטביעה של האוניה.
הסיבות לפרוץ הדליקה טרם הובררו וסביר להניח שעוד ייחקרו בהמשך, אולם ככל שנוקפות השעות מסתבר שהבעיה עם הדליקה הזו גדולה הרבה יותר מהמכוניות שעלו באש. בשל כמות לא ברורה של כלי רכב חשמליים, היברידיים ופלאג אין, המצוידים בסוללות ליתיום – לא יהיה מנוס מלגרור את הספינה הבוערת לקרבת נמל על מנת לכבות את השריפה תוך שימוש בחומרים מיוחדים. במהלך הבעירה של סוללות הליתיום התחמוצת משחררת חמצן בתהליך הבעירה שלה – מה שגורם להתגברות של השריפה "מעצמה" ומקשה מאוד על כיבוי שלה גם תוך שימוש בכמויות מים אדירות.
הדבר נדרש גם על מנת שיהיה אפשר לסלק את החומרים המרכיבים את הסוללות האלו באופן בטיחותי שלא יגרום לזיהום סביבתי.
ספינות גרר נשלחו לקרבת האונייה אולם לא ברור בשלב זה להיכן וכיצד תיגרר האונייה וכמה זמן יארך המבצע עצמו.