מפרץ חיפה, מורדות הכרמל, חופי הקריות, הגנים הבהאים – כל אלו במבט אחד שיוצר חגיגה של ממש לעין הצופה הרואה את השילוב של כחול הים עם ירוק הכרמל בהצצה אחת מחלון הרכבל בחיפה.
גם נופי הלילה בבירת הצפון לא יורדים באיכותם ומקבץ האורות שיוצרים נמל חיפה ובתי הזיקוק, לצד יישובי מורדות הכרמל תספק רגעי קורת רוח לנפש המתבונן.
אם תושבי ישראל רגילים לצאת לחו"ל על מנת לראות נופים פנורמיים, או לחילופין לשלם סכומי עתק על אטרקציות בארץ, הרי שכאן, בחיפה, נכונה להם הפתעה…
הפרוייקט התחבורתי החדש של חיפה, שמלבד היותה בירת הכרמל, היא נושאת בתואר של מלכת התחבורה הציבורית של ישראל, מעניק פתרון מהיר וזול, אך בעיקר חוויתי לאלפי הסטודנטים הלומדים בטכניון ובאוניברסיטת חיפה.
רכבל ענק, עתיר קרונות. החל לפעול בחודש האחרון בעיר חיפה, מתחנת הרכבת 'מרכזית המפרץ' השוכנת למרגלות הכרמל על חוף הים ועד לפסגת ההר, שם ממוקמת לה אוניברסיטת חיפה, דרך הטכניון הממוקם לקראת ראש ההר.
הקונספט ברור. לא עוד נסיעה ארוכה בכבישיה המפותלים של העיר האדומה והישנה. לא עוד פקקים. לא עוד אלפי כלי רכב שיגדשו את העיר העמוסה לעייפה גם ללא הסטודנטים הרבים. מעתה – רכבל מהיר עם מינימום תחנות ועצירות, מתחנת הרכבת ועד למעונות הסטודנטים.
אלפי סטודנטים, יעדיפו את נוחות הנסיעה ברכבת, כשמיד עם צאתם נכונה להם נסיעה חוויתית ברכבל אל מול נופיה האימתניים והפראיים של בירת הכרמל.
אלא, שאלפי אנשים בישראל ששמעו על הפתרון התחבורתי, נדהמו לשמוע בעיקר את מחירו.. ששה שקלים בלבד.. מחיר נסיעה עירונית. הדבר גרם לנהירה המונית של אלפי ישראלים, בהם משפחות עם ילדים שנסעו צפונה לחזות בפלא המדובר.
כך קרה, שדווקא בחג, בו האוניברסיטאות ריקות מסטודנטים, התמלא הרכבל החיפאי באלפי ילדים עם הוריהם שנסעו לאטרקציית החג במחיר השווה לכל נפש.
הרכבל במספרים
ברכבל בחיפה פועלות 148 קרוניות כשכל אחת מכילה בין 4 ל6 נוסעים, כשכל 15 שניות יוצאת עוד רכבלית (קרונית קטנה).
שעות הפעילות של הרכבל הם מתחילת פעילות התחבורה הציבורית בעיר בשעות הבוקר המוקדמות ועד ל12 בלילה כשבימי חמישי (ליל שישי) הרכבל פועל עד לשעה 2 לפנות בוקר.
זמן הנסיעה לכל צד הוא 20 דקות והגובה המרבי בו תהיהו תלויים בין שמים לארץ הוא 89 מטרים מעל הקרקע.
הרכבלית סגורה בשבתות וחגים בפעילותם העיקשת של יו"ר דגל ח"כ משה גפני ומ"מ ראה"ע מיכי אלפר.
הרכבל עובד בשיטת סרט נע והוא לא עוצר עצירה מוחלטת אלא מאט את מהירות נסיעתו למינימום על מנת לאפשר כניסת ויציאת נוסעים.
לרכבל ישנם 3 תחנות פעילות מתוך 6 תחנות בנויות לאורך הציר והוא ממוקם במרחק של 5 דקות נסיעה מהשכונה החרדית 'הדר'.
פרויקט נחמד…
חיפה צריכה עוד שניים שלושה כאלו, כדי להציל אותה מכל הפקקים…
כמה ברור שכותב הכתבה אינו חיפאי אחרת איך הוא מכנה את שכונת "הדר" שכונה חרדית ???
נראה לי שהכותב לא היה בחיפה. אני לא מכירה שכונת הדר במרחק חמש דקות נסיעה מהרכבלית
נסעת באוטובוס או עם סוס ועגלה?
הדר בראש שלך… כתב לא מדוייק
מדוע אין פתרון כזה להסעת המונים גם בתל אביב ?
איזה תחנה יש חמש דקות מהדר?
טכניון לא, אוניברסיטה בטח שלא
מרכזית המפרץ.
6 דקות נסיעה בדיוק!