תוכנית הרכבל כוללת קו שאורכו 1.4 ק"מ ולו ארבע תחנות. בשעות השיא יוכלו לנסוע בו 3,000 נוסעים בשעה. הפרויקט נועד להקל על המצוקה הקשה בתחום הגישה התחבורתית לעיר העתיקה.
העתירות נועדו לבטל את החלטות הממשלה, ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור והות"ל, שהתקבלו בעניינה של התוכנית. עיקר הטיעון נסוב על כך שקיימת אי התאמה של הרכבל לסביבת העיר העתיקה והדבר מהווה פגיעה נופית.
על פי תוכניות הבנייה, תחילת מסלולו יהיה במתחם הרכבת הישנה וסופו בתחנה הסמוכה לשער האשפות.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״מברך על החלטת בג״ץ. נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל, שבאמצעותו ניצור מענה תחבורתי לעומסי התנועה הכבדים ונאפשר גישה קלה לכותל ולעיר דוד. כפי שהרכבת הקלה משרתת את כולם, כך יהיה עם הרכבל שיביא עמו בשורה תחבורתית לתושבי ירושלים כולה ולמבקרים בה שייהנו מהפעלתו".
3000 ערבים בשעה לעיר העתיקה בטח הם יתפללו ברכבל כמו שעשו ברכבת הקלה יהודים כבר לא יכולים להסתובב ולטייל בעתיקה ..אולי בגלל זה בגץ שחרר מחסומים משפטיים להריץ את הפרוייקט חחחח….