שלום וברכה מורי ורבותי!
אִסְרוּ חג שמח!
היום הוא יום האִסְרוּ חג של חג השבועות, וצופינו היקרים ברחבי העולם, נמצאים היום ביום טוב שני של גלויות.
הם אינם מאזינים לנו בשעות יפות אלו, הם ישמעו אותנו לאחר מכן בעזרת ה', כאשר הם יוציאו את החג השני.
אבל שימו לב טוב!
"שָׁלֹשׁ רְגָלִים תָּחֹג לִי בַּשָּׁנָה" (שמות כג, יד).
יש לנו את חג השבועות, חג הסוכות וחג הפסח.
אך בעוד חג הפסח וחג הסוכות זוכים לימי חול המועד, חג השבועות לא זוכה לימי חול המועד. ישנם אמנם שבעה ימים שבהם ניתן להשלים את הקרבנות למי שלא זכה להגיע לבית המקדש במהלך הרגל עצמו (חגיגה ט' ע"א), אבל אין שבעת ימי חול המועד רשמיים.
ומדוע זה כך?
שימו לב טוב מורי ורבותי!
אומר הקדוש ברוך הוא: "יקיריי! שבעה ימים אני אתכם בחג הסוכות, תחת המעטפת של חג הסוכות, ושבעה ימים כאלו גם בחג הפסח.
אבל בחג השבועות אנו לא נפרדים לאחר שבעה ימים, כי עם חג מתן תורה, אני רוצה ללוות אתכם יחד עד לשנה הבאה, לחג מתן תורה הבא".
בעצם חול המועד הוא שלוש מאות שישים וחמישה ימים בשנה, כל ימות השנה כולם, כולל ימי חג השבועות, אלו ימים שבהם אנו מחוברים לקדוש ברוך הוא על ידי התורה הקדושה.
"קודשא בריך הוא ואורייתא וישראל חד הוא" (זוהר ויקרא ע"ג ע"א).
החיבור המושלם בינינו לבין הקדוש ברוך הוא, הוא אך ורק על ידי התורה הקדושה.
לא משנה מה הרמה שלך, לא משנה עד כמה אתה חזק ברוחניות, ואפילו לא משנה עד כמה אתה מחובר לקדוש ברוך הוא…
אומר ה' יתברך: "הלוואי אותי עזבו ותורתי שמרו, שהמאור שבה מחזירם למוטב" (איכה רבה פתיחתא ב).
כלומר, אם אתה יכול לבוא לקדוש ברוך הוא עם שתי אופציות:
או לומר לו: "אני רוצה להיות בקשר אתך, אך ללא קשר לתורה שלך, חס ושלום".
או לומר לו: "אני לא רוצה להיות בקשר אתך, חס ושלום, אך להיות דבוק בתורה שלך".
אומר לך הקדוש ברוך הוא: "לך לתורה שלי, אנו עוד נפגש…".
כי התורה היא הדבק האמתי בינינו לבין הקדוש ברוך הוא, לא ניתן להתחבר לקדוש ברוך הוא ללא התורה, זהו החיבור האמתי.
כולנו מתחזקים, ומחזקים את החיבור הזה בימים אלו, ומוסיפים משנה לשנה עוד תורה, ועוד חיבור לקודשא בריך הוא ושכינתיה.
ברוכים תהיו!