מנהלת המרכבה והרק"ם, מנת"ק שבמשרד הביטחון, ומרכז השיקום והאחזקה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, השלימו ייצור סדרתי ראשון של הנגמ"ש הגלגלי הראשון והממוגן בעולם, נגמ"ש האיתן.
בטקס במפעל המרכבה בבסיס תל השומר, האיתן הראשון מייצור סדרתי יצא בנסיעה מקו הייצור.
ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל גיא פאגלין מסר: "פרויקט האיתן נולד כלקח ממבצע "צוק איתן". לפני מספר חודשים סיימנו את הפיתוח ועברנו לייצור סדרתי של הכלי בעשרות תעשיות בישראל ובחו"ל כאשר ההרכבה מתבצעת כאן במפעל המרכבה".
"נגמ"ש האיתן ייכנס בהדרגה ליחידות הלוחמות בצה"ל. כל כלי שייצא יאפשר לנו להחליף כלים ישנים ופחות ממוגנים ולהבטיח שהלוחמים שלנו מקבלים את הכלים בעלי ההגנה הטובה ביותר והביצועים הטובים ביותר בכל מתארי הלחימה" הוסיף.
מח״ט הנח״ל, אל״ם אורן שמחה מסר: ״חטיבת הנח״ל גאה להיות הראשונה שקולטת את רק״ם ה׳איתן׳ הראשון ומודה לכל העוסקים במלאכת התכנון, הייצור והפיתוח שעמלו בשנים האחרונות לייצור הכלי".
"מדובר בכלי שמביא עוצמה, חדשנות וקטלניות – לצה״ל בכלל ולחטיבת הנח״ל בפרט, שיהווה יתרון מבצעי חשוב עבור חטיבת הנח״ל בשנים הבאות" הוסיף.
נגמ"ש האיתן- מידע רקע:
איתן הוא רכב קרבי משוריין בעל 8 גלגלים, אשר מיגונו מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר ומסוגל לשאת 12 לוחמים.
האיתן, שפותח במינהלת המרכבה והרק"ם במשרד הביטחון, הינו בעל 750 כוחות סוס, מהירות של כ-90 קמ"ש, יכולת תימרון גבוהה בכל שטח לרבות שטח אורבני ובשטחים מאתגרים נוספים והוא מתוכנן לתפקד ברצף במשך מספר ימי לחימה.
מהנדסי יחידת הפיתוח של מנת"ק (רפ״ט), שפיתחה את הכלי המתקדם, הטמיעו באיתן מערכות טכנולוגיות חדישות הכוללות את מערכת ההגנה האקטיבית "חץ דורבן".
לאיתן יש מצלמות היקפיות הרואות ביום ובלילה ומאפשרות את אבטחת הכלי, יכולות חישוב ועיבוד קדמי באמצעות מחשבים מתקדמים, צגי מגע ומעבדים המתפקדים כ"מערכת של מערכות", המאפשרת את תפעול הכלי הקטלני.
בנוסף, שולבו בצריח טכנולוגיות רבות נוספות, שפותחו בשיתוף עם התעשיות הביטחוניות בישראל, זרוע היבשה בצה"ל ומפא"ת.
הרכבת הכלי מתבצעת במפעל המרכבה והרק"ם במש"א (מרכז השיקום והאחזקה) באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.