הבלגן באל על: טייסים, קברניטים וקצינים ראשונים בצי מטוסי 737 ו-787 דיווחו 419 פעמים בחודש מאי האחרון שלא יתייצבו לטיסות עקב "מחלה". כך פורסם ב'ידיעות אחרונות'.
מדובר על 13% מכלל הטיסות, בעוד בתקופה מקבילה ב־2019 רק 150 דיווחו על מחלה והיוו כ־3.1% מכלל הטיסות.
לפי הנהלת אל על, בימים כתיקונם השיעור הממוצע של היעדרות מפאת חולי עומד על 3% בלבד. לטענת ההנהלה הוועד אינו מאפשר לחברה להחזיר לכשירות מטוסי 777 שהיו מאפשרים הגדלת היצע הטיסות, ובנוסף, טייסים שאמורים לעבור מבחני כשירות, לא מופיעים להכשרה.
הטייסים מצידם טוענים לאורך כל תקופת הביטולים, כי אינם נוקטים עיצומים, אך רשימת מדווחי המחלה, שמגיעה כעת לכמעט פי שלושה מכמות המדווחים בעבר, חושפת את השיטה שנוקט ועד הטייסים במלחמתו בהנהלה ובדרישתו להשיב לטייסים את מלוא השכר, כפי שהיה ערב תוכנית ההבראה באל על.
לפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', בפנייה לבית הדין לעבודה נגד הטייסים טענה אל על כי ועד עובדי צוות האויר "אינו מוכן לשתף פעולה כל עוד לא תיענה דרישה מקדמית שהעלה להכרה בטייסים כיחידת מיקוח נפרדת משאר העובדים".
הטייסים מצידם טוענים שכמות הטיסות הלא מתוכננות גדלה מאוד והם עושים כל מאמץ כדי לאייש אותן. בסופ"ש, בעקבות פנייה של הנהלת אל על לביה"ד, בדרישה להורות לטייסים לקיים לוח טיסות סדיר, החליטה השופטת לשלוח את שני הצדדים למו"מ אינטנסיבי, כשבזמן המו"מ הטייסים התבקשו לחזור ללוח טיסות סדיר. אם המגעים לא יצלחו תחזור הבקשה להכרעת ביה"ד.