היום בוועדה להגנת הצרכן יתקיים דיון בנושא אחריות, שירות וזמינות חלפים לאחר מכירת מוצרים אלקטרוניים.
את הדיון יזמה יו"ר הוועדה להגנת הצרכן, ח"כ לימור מגן תלם. הדיון יעסוק בנזק הכלכלי שהצרכן משלם בגין מוצרים שלא משתלם או לא ניתן לתקנם.
בנוסף, תיבחן חקיקה שתנגיש את התיקונים לצרכן, תחייב שקיפות של היצרן בנוגע לאורך חיי המוצר, עלות וזמינות חלקי חילוף וסנקציות לחברות הביטוח למוצרים החשמליים בגין הטעיה צרכנית.
את המצב כיום מנצלות חברות המשווקות ביטוחים לתיקון מוצרי חשמל. חברות אלו בעלות כוח רב על הצרכן שהינו לקוח שבוי ופעמים רבות אינן מספקות את השירות אליו התחייבו, מה שמותיר פתח לניצול קשישים ואוכלוסיות מוחלשות.
הדיון יעסוק בין היתר בתלונות הרבות שהגיעו למועצה לצרכנות כנגד חברות המשווקות הסכמי שירות לתיקון מוצרי חשמל.
בין הליקויים: אינם מספקים תיקון בתקופת שנת אחריות הראשונה, אי הגעת טכנאי או איחור טכנאי, הטעיה במחיר, הטעיה לגבי התועלת שניתן להפיק מהשירות, תקלות באיכות השירות והשפעה בלתי הוגנת על הצרכן לרכישת ביטוחים נוספים.
לנושא זה גם השפעות סביבתיות כבדות, שכן הייצור החוזר של מוצרי החשמל הוא אחד מגורמי הזיהום המזיקים ביותר. הדיון יתקיים היום בשעה 13:00 בחדר וועדת כלכלה.