ביום שישי פורסם מכתב של חבר מועצת גדולי התורה הגר"י זילברשטין בעיתון הליטאי 'יתד נאמן', במכתב צויין כי ילד שנכשל בנזק ממוני הוריו חייבים לברר איך לשלם את הנזק משום שיש חשש מכך שכל עלייתו הרוחנית תפגם כמו ילד שנכשל במאכלות אסורות.
המכתב פורסם ללא הסבר על הרקע שבגללו הדברים נכתבו – אולם ל'המחדש' נודע כי על רכב יוקרה שהושאל לנהגו של הגר"י זילברשטיין נמצאה סריטה משמעותית לכל אורך הרכב – ולפי החשד הדבר נעשה על ידי מפתח ברזל.
הגר"י זילברשטיין שמע על כך והוציא מכלל אפשרות שהדבר נעשה בכוונה תחילה, ואמר כי ככל הנראה נער צעיר או ילד קטן עשה כמעשה קונדס, הרב הזדעזע ולכן פורסם המכתב.
מדובר ברכב יוקרתי במיוחד שהנזק בערך שלו מוערך במאתיים אלף שקלים.
נוסח המכתב:
"לפעמים אנו עדים לתופעה כאובה, ילד שלומד תורה בחשק ובשמחה , ולפתע נגוז מרצו וחשקו, ושוב אינו מוצא טעם בתורה, ולא יודעים על מה ולמה.
וכמקובל מפי אדונינו רבי עקיבא אייגר זיע"א שיתכן והילד נבשל באכילת מאכלות אסורות, הגורמים לטמטום הלב, ומאז נאטם לבו ומוחו ושוב לא חש במתיקות התורה.
וברצוני להוסיף לומר עוד דבר שעלול לגרום לכך, והוא כגון ילד שבמשובת נעורים חרץ שריטה ברכב, ופגע בו בשוויו, וברכבי יוקרה הנזק יכול להגיע גם למאות אלפי שקלים של ירידה בערך.
וכתב הרמ"א שקטן שעבר עבירה בקטנותו אף על פי שאינו צריך תשובה כשיגדל, מכל מקום טוב לו שיקבל על עצמו איזה דבר לתשובה ולכפרה … וכתב המשנה ברורה ש"לפנים משורת הדין בין שחבל בו בגופו או שהזיק לו בממונו צריך לשלם לו.
וכן כתב הפתחי תשובה שבעבירות של "בין אדם לחבירו עיקר התשובה לפייס תכירו ולשלם היזקו ומכלל הלשון 'טוב לי' אתה שומע שאם לא יעשה כן אזי ח"ו 'רע לו' וד"ל.
הדברים אמורים על נזק שהילד עשה כשהוא פחות מגיל בר מצוה , וקל וחומר כשעשה זאת נער גדול, לכן ידעו נא ההורים והמחנכים שבמקרה כגון זה, שממצות החינוך מוטלת עליהם חובת לברר אצל הילד, שמא יצאה תקלה כזו תחת ידו. וישלמו את הנזק לבעל הרכב בצירוף בקשת מחילה, מתוך תפילה לנותן התורה שישוב בנם ללמוד תורה בעריבות כבתחילה" עכ"ד.