הכביש יהווה את הכניסה החדשה והמרכזית לעיר, ובנסיעה רצופה של מספר דקות ממחלף מוצא, ניתן יהיה להגיע לכל השכונות בדרום ובמערב העיר דרך שתי מנהרות תת-קרקעיות. מדובר בפרויקט של עיריית ירושלים, משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, שבוצע ע"י חברת 'שפיר.
הכביש ישרת בעיקר את הבאים מכיוון מערב. מדובר בכביש חדיש שמהירות הנסיעה המותרת בו תהיה 110 קמ"ש ולאורכו שלושה מחלפים: באזור מוצא, בנחל רבידה שבסמוך לגבעת שאול ובצמוד לרחוב בייט. דרכו ניתן יהיה להגיע לשכונות רבות בזמן קצר, לרבות למרכז הרפואי שערי צדק. הכביש הוא דו נתיבי לכל כיוון, מתחיל במחלף מוצא ומתפצל עד לחיבורו לדרך בגין.
כאמור, הכביש כולל שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף וחלקו המזרחי של הר הרצל. בין שתי המנהרות עובר הכביש בגשר מעל נחל רבידה, ושם נבנה מחלף נחל רבידה שיחבר אותו עם הכביש החדש שנסלל לגבעת שאול.
במסגרת הפרויקט, הוקם גשר מעל נחל שורק במחלף מוצא, שיחבר את הכביש לכביש 1 שעל גשר מוצא הקיים והינו באורך של 372 מטרים. כמו כן, במנהרות הר נוף מבוצעות עבודות שיקום נופי לנחל רבידה.
בעתיד, לרשות המגיעים אל העיר דרך כביש 16, יעמוד חניון בייט – חניון "חנה וסע", שימוקם בסמוך לתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה באזור שכונת רמת בית הכרם. בחניון מתוכננים 2,275 מקומות חניה, 30% מהם יכללו גם עמדות טעינה חשמליות, מקומות חניה לרכבים דו גלגליים ומקומות חניה ייעודיים לנכים, יחד עם אמצעי הנגשה נוספים. כלל המקומות בחניון יהיו במתכונת של 'חנה וסע', וזאת במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעים להסעת המונים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "במסגרת המהפכה התחבורתית שמתרחשת בעיר הבירה, תיפתח בקרוב כניסה חדשה לעיר, אשר תאפשר נסיעה קצרה ממחלף מוצא היישר אל שכונות העיר. כך, יוכלו באי העיר להיכנס לעיר במהירות ובנוחות, ובעתיד לחנות בחניון "חנה וסע" בייט ולהגיע אל מחוז חפצם באמצעות הקו הירוק של הרכבת הקלה. כביש 16, הוא רק אחד מתוך עשרות מיזמים הנמצאים בימים אלו בתהליכי ביצוע, אשר מטרתם היא לקדם את תשתיות התחבורה בעיר, לצד הקמת תשתיות עבור הקווים הנוספים של הרכבת הקלה ומערכות להסעת המונים. ירושלים תהיה העיר הראשונה בארץ שתצא מהפקקים!"
קרדיט תמונות – צחי קראוס