הרב הגאון רבי דב גלושטיין, ראש כולל באופקים שאיבד את רעייתו ו-2 בנותיו בתאונה מבקש מהציבור לא לנחמו במילים "ולא תוסיפו לדאבה עוד". ובמודעה בבית האבלים התבקשו המנחמים להימנע ממשפט זה.
לידי 'המחדש' הגיע הפלפול התורני שעומד מאחורי המודעה. בעניין נוסח תנחומים בניחום אבלים ישנה מחלוקת, ופורסם כבר בשם הג"ר יעקב רוזנטל זצ"ל כי התוספת "ולא תוסיפו לדאבה עוד" אינה מעיקר הנוסח.
וסיפרו כי בעת ניחום האבלים בבית ראש הישיבה דפוניבז' הגרמ"ש ברמן זצ"ל נכנסה הרבנית רוזנטל ע"ה [בת דודתו של הגרמ"ש] לנחם את בני במשפחה הגברים, ואמרה: "המקום ינחם אתכם וכו' וירושלים" והוסיפה איני אומרת ולא תוסיפו כי בעלי הרב אומר לא להוסיף.
גם בני משפ' מרן הרב זצ"ל מבריסק לא אומרים את המילים הללו בניחומי אבלים.
ויש אומרים סברא מעניינת לחלק בין היושב שבעה על ההורה הראשון שנפטר דאז אין לומר ולא תוסיפו, כי הרי דרכו של עולם ששני ההורים נפטרים בחיי בניהם, ואם אכן יתקיים בבן דלא יוסיף לדאבה, בהכרח דיסתלק קודם ההורה השני דעדיין בחיים. מה שאין כן בפטירת ההורה השני דאז אין חשש, ואדרבה מאחלים דלא יראה דאבה בימי חייו.
קטונתי מהבין את דעת השוללים לומר תוספת זו. הרי כל המרבה לנחם הרי זה משובח, ואני הקטן מוסיף דברים כהנה וכהנה.
מה פשר הפלפול של הורה אחד או שני הורים? הרי אנו מאמינים בני מאמינים כי בקרוב/מיד/מחר "בלע המות לנצח ומחה ה"א דמעה מעל כל פנים" ומלאה הארץ דעה את ה' בתחיית המתים ובבנין בית-המקדש על מכונו. לפיכך אנחנו מאחלים בפה מלא שלא יוסיף עוד לדאבה, כי במהרה המות יבולע לנצח.