לרגל פתיחת זמן אלול התקיים בהיכל ישיבת 'קמניץ' בירושלים שיחת חיזוק והתעוררות שנמסרה ע"י הגאון הגדול רבי מיכל זילבר שליט"א ראש ישיבת זועהיל.
עם כניסתו להיכל ביהמ"ד התרגש הרה"ג שליט"א מאד למחזה המרהיב והמרנין כשהיכל ביהמ"ד מלא עד אפס מקום כשקול התורה בוקע בעוז ממאות התלמידים העמלים בתורה ביגיעה ובשקידה עצומה.
בדבריו הנרגשים הפליג הרה"ג שליט"א את הזכיה שזכה דורינו לראות את 'קמניץ' בתפארתה, שהיא בנויה ע"ג חורבותיה של 'קמניץ דליטא' שנתייסד ע"י מרנא רשכבה"ג בעל הברכת שמואל הגרב"ד זצוקלל"ה, אשר כידוע ה'עמל התורה' של ר' ברוך בער בעל ה'ברכת שמואל' עם כל הברען והעמקות, נושב בין כותלי הישיבה כפי אשר יעידון כל מי שזכו להסתופף בצילו של היכל ולינוק מהאוירא דקדושה עם היסודות הנטועים בתוך מקום קדוש זה, וכל אימת שפוגשים בוגרי ותלמידי ישיבת 'קמניץ' מיד ניכר עליהם כי נתלבנו ונצרפו בכור ההיתוך של 'קמניץ' בישרות הסברא ועמל התורה, אשרינו שזכה דורינו למקום תורה נפלא זה.
לאחמ"כ דיבר הרה"ג בדברי חיזוק והכנה לקראת הימים הנוראים הבעל"ט, והדגיש כי ההכנה הראויה לתלמידי הישיה"ק ובפרט בישיבתו של מרנא בעל הברכ"ש היא ע"י הוספת וחיזוק עמל התוה"ק בשקיעות וברציפות בדרך המסורה לנו, ע"י העמל להבנת הסוגיא ע"פ דברי רבותינו הראשונים, עם כל ההיקף של הסוגיא הנצרך לזה. והביא הרה"ג שליט"א עובדא דהוה בדידיה, כשהי' אצל רבו הגאון הגדול רבי יחזקאל אברמסקי זצוק"ל ושמע ממנו שיעורים עמוקים על מסכתות הש"ס הנלמדות בישבה"ק, ובשיעור הראשון שמסר על מסכת ב"ק אמר הגאון זצוק"ל בתחילת השיעור שהוא חייב התנצלות בפני התלמידים, כי מהראוי כשמתחילים למסור שיעורים על מסכת ב"ק צריך קודם לכן ללמוד כל המסכתא מרישא ועד גמירא, [וכידוע שהגאון הגר"י אברמסקי זצוק"ל כבר חיבר שנים קודם לכן ספרו הגדול על כל תוספתא דב"ק, אך לא הסתפק בכך], אבל מאחר שהרבנית היתה חולה ל"ע, והיה מוכרח לטפל בה ולסעדה, לכן לא הספיק אלא עד דף ק'… כמובן שלנו אין את הכוחות לעשות כן כדורות הקודמים, אבל לפחות עלינו לדעת שקודם שאומרים הבנות בעמקות עם פלפולים עלינו ללמוד ולהקיף כל הסוגיא והסוגיות השייכים לענין ולא לחשוב כבר בשורה הראשונה שאפשר להבין ולחדש.
בהמשך דבריו האריך הרה"ג על גודל קדושתו ויראתו הקודמת לחכמתו ויגיעתו העצומה בתורה של מרנא 'ר' ברוך בער' בעל הברכת שמואל, והביא כמה עובדות על היראת שמים ועל עמל התורה שלו עם כל השקיעות העצומה, וכל זה מחייב את תלמידי 'ישיבת קמניץ' ממשיכי דרכו לראות לילך בדרך התורה המסורה לנו בעמל התורה מתוך יר"ש טהורה, דזהו כל מהותו של 'קמניץ' הדביקות בדרכו ומשנתו של הגאון 'ר' ברוך בער', וזה זכות עצומה אך מחייב גדול, ובפרט כאן במקום התורה של ר' ברוך בער,
בהמשך דבריו האריך הרה"ג שליט"א על מטרת התקיעות שתוקעים באלול כדי להתעורר מתרדימת ההרגל, והביא עובדא במרן רבינו החת"ס, שהצטער בעיוה"כ עם איזה זכות יבוא ליום הדין, וחיפש זכויות יותר מהרגיל, וכידוע דגאון ישראל רבינו החת"ס א"א לתאר את הזכויות שהיו לו, אבל עבור יום הדין חיפש זכויות יותר מהרגיל (יותר מה'סטנדרט'), ובוודאי כולנו צריכים להוסיף בימים אלו יותר מהעמל והשקיעות הרגילה, דבודאי כל אחד לומד ג' סדרים עם סדרי מוסר ותפילות בישבה"ק אבל זה הכל 'סטנדרט', אמנם כדי לגשת ליום הדין ולזכות בו לכל הטוב, צריך יותר מזה ולחשוב חשבונו של עולם האם אין אפשרות ללמוד בין הסדרים, וגם אם יש צורך לנוח האם אי אפשר לגזול קצת מזה, וכמו"כ בהשכמת הבוקר האם צריך לישון עד סמוך ונראה לתפילת שחרית וא"א קצת לגזול מזה כדי להוסיף על הסטנדרט, ואולי יכול להספיק וללמוד מעט גם קודם התפילה, וכ"א כפי כוחותיו יכול להוסיף ולהתחזק ובזה לבוא עם זכויות ליום הדין הבעל"ט ולהכתב ולהחתם בשנה טובה ומתוקה לחיים טובים וארוכים בתוך כלל ישראל.