71% מהישראלים מסכימים שהחרמת מוצרי חברות שהעלו מחירים תורמת למאבק ביוקר המחייה, ו-33% העידו כי יצמצמו את הקניות שלהם לקראת החג, כך על פי סקר מיוחד של רשות ההסתדרות לצרכנות שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה.
על פי הסקר, רוב מוחלט חושבים (במידה רבה מאוד ובמידה רבה) שהחרמת מוצרים והטלת סנקציות על חברות שהעלו מחירים תורמת למאבק ביוקר המחיה ורק 3% חושבים שהדבר לא תורם כלל למאבק.
58% מהנשאלים יימנעו (תמיד או לעתים קרובות) מקניית מוצרים של חברות שמעלות מחירים לעומת רק 4% שלא יימנעו מהקנייה. כמו כן, 63% מהנשאלים משווים מחירים בין רשתות השיווק ו-76% מכינים רשימת קניות מבעוד מועד.
עליות המחירים שינו את כללי המשחק, עם כ-88% מהנשאלים ששינו את הרגלי הצריכה שלהם במידה זו או אחרת בעקבות המאבק ביוקר המחיה – 41% במידה רבה ורבה מאוד, 32% ברמה בינונית, 14% במידה מועטה ורק 12% לא שינו כלל.
השינויים בהרגלים באים לידי ביטוי בקנייה של מוצרים חליפיים. על פי הסקר 30% מאלו שקונים מוצרים תחליפיים למוצרים שהתייקרו מרוצים יותר מהם לעומת הקודמים. 47% מרוצים באותה מידה כמו המוצרים המקוריים. 64% קנו מוצרי מזון תחליפיים, 10% חומרי ניקיון תחליפיים ו-7% ביגוד והנעלה.