מוצרים רבים הנמצאים על מדפי רשתות השיווק יוסיפו להתייקר בעשרת הימים הקרובים החל מהיום (שלישי), חלקם החל מ-1 בנובמבר, בשיעור של 20% ואף 25% – שיעור משמעותי במיוחד לכל סל.
בחודשים האחרונים פנו חברות מזון ומוצרי ניקוי לרשתות השיווק בדרישה לייקר מאות מוצרים כבר ממחר ובעשרת הימים הקרובים. בין המוצרים שברשימה: דגני בוקר, מוצרי שוקולד, טואלטיקה, נייר טואלט, מוצרי חלב וקופסאות שימורים.
החברות שביקשו עליית מחירים הן סנו – המייקרת את מוצריה בפעם השלישית בשנה וחצי האחרונות, גד, טרה, יוניליבר, קימברלי, קלארק ופררו. רשתות השיווק עומדות כעת למבחן: האם הן יסרבו לדרישות החברות, גם במחיר הורדת המוצרים מהמדפים, או יחליטו שלא להתחשב צרכנים ויתנו למחירים להתייקר בשיעור של עד 25% על ידי הספקים.