ראש ישיבת "כסא רחמים", הגאון הרב מאיר מאזוז, בשיעורו השבועי, מוצ"ש נח, יומיים לפני הבחירות, הבהיר את דעתו ופיזר את הערפל באופן סופי, ועושה סדר בשמועות הרבות סביב דעתו האישי
וכה אמר הרב: "אנחנו נזכיר לכולם שביום שלישי בבוקר, לא לשכוח "ברך עלינו", ולא לשכוח "בחירות".
לא לשכוח בחירות. הרב עובדיה היה אומר שצריך לקום ולהתפלל בהשכמה, לומר "לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה"
"הריני מתכוין לבחור במפלגה שומרת תורה ומצוות. אני לא אומר מי, אבל צריך לדעת אלו שומרי תורה ומצוות, כשאתה בוחר בהם אתה מחזק את התורה, מחזק את המצוות.
"במיוחד בימינו אלה שקמו אנשים בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו שרוצים להחריב את עם ישראל, לא להשאיר ממנו כלום "אמרו לכו ונכחידם מגוי, ולא יזכר שם ישראל עוד. זה כתוב על גוים, אבל היום יש יהודים יותר גרועים מגוים, לכו ונכחידם מגוי, אומרים "כולנו גוים". לכן צריכים להתחזק, ולזכור תמיד שהפתק הקטן שאתה שם, זה מחזק את כל הדורות הבאים".
וכאן לקראת הסיום, נתן הרב את שורת המחץ, ורמז להיכן נוטה לבו:
"גם אין צורך שכל אחד מאיתנו יצביע בשביל אלו שהם כמו בן גביר, יש לנו משלנו, בן גביר לא חסר לו ב"ה, רק נברך אותו: ״הוי גביר לאחיך וישתחוו לך בני אמך. אורריך ארור ומברכך ברוך".
מדברי הרב עולה, כי מה שהשאיר אופציה להצביע לבן גביר, אין זה אלא רק מתוך הדאגה הקבועה והמסורתית, שמא בן גביר גבולי, ובצל החשש שלא יעבור את אחוז החסימה ויסכן את כל הגוש, דבר שהיה נכון בכמה ממערכות הבחירות הקודמות, כזכור, אבל בשבוע האחרון ביקש הרב ושמע את כל הפרטים, ומשנודע לו ש"ב"ה לא חסר לו…" כלשונו, ראה הרב לחדד להיכן לבו נוטה, ואמר כי "אין צורך שכל אחד מאיתנו יצביע בשביל בן גביר, לא חסר לו ב"ה, ולנו יש משלנו", כשכל בר דעת מבין שבביטוי זה כוונתו כמובן לשס
אחד מתלמידי הרב הקרובים מחדד, "כי אף שמלכתחילה לא רצה הרב להכריע ולגלות בצורה חד משמעית לאן דעתו נוטה. אולם משראה הרב במהלך השבוע האחרון, שרבים מתדפקים שואלים ומבקשים הכרעה, החליט הרב לנסות לפזר את הערפל בצורה מרוזמת, אך להלך בין הטיפות מבלי לפגוע באף מפלגה אחרת"
אותו תלמיד מציין, "זה לא סוד שהרב אינו מסכים עם דרכו וגישתו של בן גביר בנושאים רבים, וכפי שלא מזמן בשיעורו השבועי, תקף הרב בחריפות את הנהגתו לעלות להר הבית, ועוד. אשר על כן, כעת כשבן גביר כבר אינו נמצא על סף אחוז החסימה ב"ה, ברור הדבר, שכל תלמידי הרב, ובודאי כל מי שלמד עיון בסיסי אצל מרן שליט"א, ומכירים את ארחו ושיגו של הרב, ידעו לפרש נכון את הרמז הזה, לקרוא בין השורות, ולהבין לבד להיכן דעתו נוטה באומרו "יש לנו משלנו".
הרי כמובן אי אפשר לשכוח איך שרק לפני שנים אחדות, היה הרב חלק מהנהגת שס, גם אם לא באופן מעשי כחבר מועצת חכמי התורה, ודאי בתמיכה אקטיבית בנאומים בערב בחירות, עד כדי העלאת הדברים בספריו, ופרסום הדרושים הללו שנשא לטובת תנועת שס, בראש כל חוצות.
תכל'ס זה אליפות של דרעי בלבד איך שהוא הצליח לאחד את כולםםם.
גאון הדרעי הזה!
ובכלל המצוה גם כן לשמע ולעשות בכל זמן וזמן כמצות השופט, כלומר, החכם הגדול אשר יהיה בינינו בזמנינו, וכמו שדרשו זכרונם לברכה (ר"ה כה ב) ואל השפט אשר יהיה בימים ההם יפתח בדורו כשמואל בדורו, כלומר, שמצוה עלינו לשמע בקול יפתח בדורו כמו לשמואל בדורו. והעובר על זה ואינו שומע לעצת הגדולים שבדור בחכמת התורה ככל אשר יורו מבטל עשה זה וענשו גדול מאד, שזהו העמוד החזק, שהתורה נשענת בו, ידוע הדבר לכל מי שיש בו דעת. לשון החינוך. צאוווו להצביע ייצוג של התורה, קירוב ההתנהלות לכמה שיותר על פי התורה, תקציבים כמה שיותר לעולם התורה, חיידריים ישיבות כוללים, תמיכה… להמשך קריאה »