פנינו למוטי רובינשטיין מ'קבוצת פאשקוויל' שמנהלת את הקמפיין המיוחד הזה בשיתוף משרד הבריאות, ושאלנו אותו: מאיפה הרעיון הזה להביא את כל הקמפיין המיוחד הזה?
אומר לנו מוטי רובינשטיין;
"לפני כמה ימים קיבלתי שיחה מיהודה בלוי מפרויקט 'דוסים',
(יש לציין שפרויקט 'דוסים' פעל במשך כל השנים לקדם את הדברים היפים של המגזר החרדי החוצה לציבור החילוני, ועכשיו בעידן הקורונה פועל באינטרסים הפוכים להכניס את כל המסרים שרצים בציבור החילוני, ולהפוך אותם למסרים שמתאימים גם כן לציבור החרדי).
הוא שאל אותי איך אני יכול לעזור בקמפיין הסברה בתוך המגזר החרדי על סכנות הקרונה, כיון שהיה נראה שבמגזר החרדי אנשים פחות לוקחים את הנחיות משרד הבריאות ברצינות.
אז עלינו לשיחת זום יחד עם מני גירא שוורץ, יועץ במטה ההסברה של משרד הבריאות למגזר החרדי,
ובדקנו איך אנחנו יכולים לתרום למודעות בציבור החרדי.
ואז העלינו את הרעיון של פתיחת קבוצות הסברה בווטסאפ על סכנת הקורונה.
ממחשבה למעשה, פתחנו רשת של קבוצות איזוריות שבקרוב יהפכו ככל הנראה לקבוצות מבצעיות בשיתוף פעולה עם גורמי חירום נוספים. הקמנו את רשת הקבוצות תחת השם #חרדים_מקורונה והתחלנו ליצור קמפיינים על סכנת הקורונה, והכל בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות.
"אסור להזמין לפסח אף אחד. זו סכנה" | תיעוד מחדרו של מרן הגרי"ג אדלשטיין
פסק הלכה: "לא ללכת להורים, גם אם כולם בריאים ומרגישים טוב". רבי עמרם פריד בהוראות קריטיות לפסח
למיזם 'חרדים מקורונה' הצטרפו פעילים מפרויקט דוסים ומקבוצת פאשקעוויל. על עיצוב החומרים הופקד חיים טויטו, ומי שמוביל את קמפיין הסרטונים הם ישראל ברגמן מ'היפר הפקות' ואשף הדיגיטל החרדי שמחה מרגליות.
חברת כלל גלגלי פרסום, זכיינית שלטי החוצות בבני ברק נרתמה למאמץ ההסברתי ותרמה מודעות רחוב עם אחד הקמפיינים שיזמנו "מצילים את סבא וסבתא – נשארים בבית", במסגרתו הצגנו סדרה של מודעות אבל פיקטיביות שעוררו הדים רבים.