שרת התחבורה מירי רגב החליטה היום (שלישי) כי ניהול פרויקט המטרו בגוש דן יעבור מחברת נת"ע לחברה אחרת. את ההחלטה פרסמה השרה לאחר סיור ודיון עם חברת נת"ע ואנשי מקצוע במשרדה, והבהירה: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. כך היה במקרה יפה נוף וכך גם יהיה בעתיד".
חברת נת"ע חרגה מהתקציב של פרויקט הענק במרכז בסכום של כ-3 מיליארד שקלים, וכן חרגה גם מלוחות הזמנים ומהיעד המקורי ביותר משנה וחצי (היעד מקורי היה אוקטובר 2021, אך נדחה לנובמבר 2022 ואז למרץ 2023). בנוסף לחריגות אלו, נחשפה השרה בסיור שערכה היום לבעיות נוספות, ועל פי עמדת גורמי המקצוע שהוצגה לה, מתקבלת העובדה שלא מתאפשרת פתיחה של הקו האדום כרגע בשל בעיות בטיחות וסיכון חיי אדם.
"אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות", אמרה רגב. "הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין 5 ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת, אנחנו עדיין לא נמצאים ב-0 תקלות".
מחילול שבת מפסידים