על אף ואולי דווקא כעת, בצילו של משבר הקורונה, כאשר נמל אשדוד מהווה עורק חמצן מרכזי לכניסת סחורות וחומרי גלם לטובת המשך תפקוד רציף של המשק הישראלי, מובן הצורך בפרויקט זה.
הפרויקט ההנדסי המורכב, הכולל את הכשרת רציף 24 מתבצע למעשה במקביל לפרויקט משמעותי אחר הכולל העמקת רציף 21 והתאמתו לקליטת אוניות גדולות בחלקו המזרחי ואוניות גרעינים בחלקו המערבי. במסגרת העבודות לצורך שדרוג הרציף.
רציף 21 הושבת לצורך שידרוגו, ואוניות צובר ומטען כללי יופנו, בין היתר, לרציף 24 החדש לקבלת מענה תפעולי.
ההכנות להכשרת הרציף החדש כוללות העברת שני מנופים ושני מדלים לפריקת גרעינים, וכן הוספת מבנה הנדסי הקרוי 'דולפין' בים, המשמש לצורך הארכת הרציף לטובת קשירת אוניות גדולות. כמו כן, בוצעו הסדרי תנועה המתאימים לשילוב תנועת משאיות הנושאות מטען כללי, מכולות וצובר.
מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'נה, הוסיף: "הכשרת ושדרוג הרציפים הינם חלק מתכנית רחבה לקידום ופיתוח תשתיות הנמל, ובכך לשפר את מתן השירות ללקוחותינו וכן את יכולתו של נמל אשדוד להתחרות מול הנמלים החדשים הנבנים בימים אלה."
את הפרויקט הובילה וביצעה חטיבת לוגיסטיקה, חטיבת תפעול וקצין בטיחות בתעבורה.