סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב הודיע כעת בדיון שיזם ח"כ אברהם בצלאל במליאת הכנסת כי ועדת התכנון העליונה אינם מאשרים למשרד התחבורה לבצע את התכנון לכביש גישה נוסף לעיר מודיעין עילית, סגה"ש מקלב הבהיר כי אין בעיה תקציבית לבניית הכביש והתכנון נעשה אך הוא אינו מאושר בוועדות התכנון. מקלב תקף את התנגדויות הארגונים הירוקים ואמר כי לאור המצב במקום יש להתגמש ולאפשר כביש גישה נוסף לעיר. סגה"ש מקלב הודיע כי שוחח בנושא עם השרה להגנת הסביבה עידית סילמן וכי זו הבהירה כי לא תתנגד לבנית הכביש.
: לאחר ביקורת רבה מצד התושבים במודיעין עילית על כך שפרויקט הרחבת הכביש ייקח 3 שנים, בסביבת מקלב מבהירים כי ב-2026 יגיע לסיום הפרויקט להרחבת כביש 446. כבר בשנה הקרובה יהיה שינוי וייפתח נתיב אחד ולאחר מכן ייפתחו עוד נתיביים עד לסיום הפרויקט.
–
מקלב אמר: "אנחנו רואים את הסבל הרב של התושבים במקום והאנשים המבקשים להגיע לעיר אמר סגה"ש אורי מקלב בדיון. אני מנהל שיח רב עם ראש העיר יעקב גוטרמן בנושא אמר מקלב, באחרונה קיימנו סיור שטח במקום של אנשי המקצוע ויחד עם תושבי העיר בכדי להסביר את התהליכים במקום. כיום עומסי התנועה במקום נובעים מהעבודות לפיתוח הכביש, משרד התחבורה מרחיב את הכביש מחד מסלולי לכביש מודרני רב נתיבי. בעל שלושה נתיבים לכל כיוון. זוהי עבודת תשתית מורכבת מאוד שנעשת בימים אלו, כרגע סיום העבודות מתוכנן לשנת 2026 אך משרד התחבורה פועל לזרז את סיום הכביש באמצעות תמריצים שונים". יש לציין כי בפועל העבודות מנהלות בעצלתיים ואין צפי לסיום העבודות.
מקלב הוסיף: "אי אפשר להתעלם מסוגית הבטיחות במקום ובמהלך הימים הקרובים ירחיבו את הנתיבים בכביש בכדי למנוע תאונות דרכים וחיכוך בין עוברי הדרך. זהו מצב חסר תקדים אמר סגה"ש מקלב בו למעלה מעשור ועדות התכנון לא מאשרות את הכביש החדש, התפקיד שלנו בקדנציה הזו הוא להביא את אישור הכביש ולהסיר את התנגדות כלל המשרדים לכביש נוסף. צריך ליישם את מדיניות הממשלה ולאשר את הכביש הנוסף. סיכם סגה"ש מקלב.
יו״ר הוועדה לצמצום פערים ח"כ אברהם בצלאל הוא זה שהגיש הצעה לסדר בנושא מצוקת הכניסה והיציאה לעיר מודיעין עילית. "תושבי מודיעין עילית והיישובים בסביבה סובלים ממצוקה קשה, בכניסתם ויציאתם מהעיר, כאשר כביש 446 הוא הכביש היחיד המוביל לעיר ורובו בעל נתיב אחד לכל צד, מה שיוצר מצב של פקקים לאורך שעות רבות מהיום במצבי שגרה ומצב בלתי נסבל בערבי שבתות וחגים".
ח"כ אברהם בצלאל מסר: "המצב בו יש דרך גישה אחת בעלת נתיב אחד לכל צד, היא לא אפשרית לעיר בסדר גודל של מעל 85,000 איש. וכתוצאה מבעיה זאת נוצרה בעיה נוספת של פקקים מחרידים שמסכנת באופן יום יומי יולדות או חלילה מקרים רפואיים מורכבים בהם כל דקה קריטית להצלת חיים. אני יודע שהנושא הזה דובר כמה וכמה פעמים אך בינתיים תושבי מודיעין עילית והסביבה סובלים ממצוקה קשה ומחרידה. אנחנו לא נעבור לסדר היום עד שבעיית הפקקים תיפתר באופן מיידי וכן בעיית דרכי הגישה מול אגפי תכנון ובניה״.
סגן שרת התחבורה אורי מקלב, שיזם את הדיון בתגובה לדבריו של ח״כ בצלאל: ״עד עתה הדבר התעכב בעקבות התנגדויות של ארגונים ירוקים. מאמין שהממשלה הנוכחית תפעל לקדם כביש גישה נוסף לעיר כי בסדרי העדיפויות, כביש גישה נוסף לעיר חשוב יותר מכל דבר אחר״.
הרבה הרבה דיבורים אפס מעשים !!!!
הגרמנים כבר הקדימו את הארגונים הירוקים וכבר לימדו את העולם שצריך לדאוג לחיות אבל לא ל……
יש לכם ספק, העצים הם עדיפים בהרבה על פני החרדים השחורים האלה
אני מתביש מהכותרת העדינה שלכם על ארגון שכבר קדמו לו בהתנהגות בגרמניה
הג. לא נזכיר אפילו את שמם כבר הקימו את הארגונים שדואגים לבעלי חיים וכדומה אבל לא לבני אדם
צריך להוקיע ארגונים כאלו
הם דואגים לירוק ולא לשחור זה הכונה ירוקים !
דולרים ירוקים