יתד נאמן, ביטאון מפלגת דגל התורה, משנה כיוון וקורא לעצור את קידומה של הרפורמה המשפטית, תוך ויתור גם על דרישת פסקת ההתגברות.
במאמר מערכת שפורסם הבוקר (ה) תחת הכותרת למען יבנה וחכמיה, מפרסם העיתון עמדה חריגה ביחס לגוש הימין, ומזהיר מפני מלחמת אחים שיוביל השמאל.
"הציבור החרדי אינו חלק מצד אחד או מהצד האחר במאבק האיתנים שקורע את החברה הישראלית, וזאת מכמה סיבות: א. כאמור, מכיוון שבית המשפט אינו מתנהל על פי תורת משה ואינו יונק את סמכותו מכוח התורה, הרי שגם אם יתוקנו כל התיקונים של המבקשים לתקן את המעוות, אין לנו כיהודים שומרי תורה עניין במקום זה. אמנם אנו שומרים חקר הסדר הקיימים וכפי שהורונו רבותינו גדולי הדורות זיע"א ויבדלחט"א שבמקום שהדבר אינו מהווה סתירה להבדיל לחוקי תורתנו הק' אז עלינו לנהוג כפי החוק, אך אין בנו כבוד למפרשי החוק, גם אם הם היו נצמדים ללשון המחוקק, שגם הוא בין מרשיעי ברית".
סיבה נוספת לכך מציינים בביטאון דגל התורה, כי "הציבור החרדי נוהג על פי רבותינו במשנה זהירות מול אחינו הטועים שלא טעמו עדיין טעמה של תורה ושמירת מצותיה, ואין אנו מתיימרים ואין ברצוננו לקחת חלק בהנהגת המדינה ובמוסדותיה. כל אשר התירו לנו הוא אך ורק כדי להציל מן הארי שלא ידרוס, אבל לא הותר לנו להיות חלק מבשר הארי עצמו. ולכן, הויכוח הסוער הניטש כיום. זר הוא עבורנו.
למרות העובדה שהדבר נוגע לעיתים לחרר היומיום שלנו כשומרי תומ"צ הדבר ברור שאמונתנו ומעשינו אינם תלויים ברצונך של פקיד ממונה כזה או אחר ואין מבטחנו בהם כלל, וכשירצר חלילה להפריע לארחות חיינו. ימצא כבר את הפיסקה להתגבר על פסקת ההתגברות. גם אם היא תחוקק. לדידנו. זאת התורה לא תהא מוחלפת, וכל כלי יוצר עלינו לא יצלח, ולא בגלל טוב ליבם וחסדם, ולכן אין לנו אלא לנהוג בימי גלותנו ביד ישראל, כפי שנהגנו בימי הגלות בין העמים, ולשמור באדיקות מוחלטת את התורה ומצוותיה וכשיפריעו לנר חלילה. נשאל את רבותינו מאורינו איך לפעול".
ביתד נאמן ממשיכים וטוענים כי "גם לצד הטוען ל"קדושת שלטון הרוב" ושכך מחייבת ה"דמוקרטיה", אין לנו חיבור. ראשית בגלל שהמושג דמוקרטיה הוא זר לנו ביסודו, לא הרוב קובע אלא דבר ד' מחייב וקובע! ובנוסף, הרי שלטון הרוב הוא חרב פיפיות, כי ביום שתגיע הצעה לקואליציה לבסס שלטון רוב ע"י שותפות "נוחה יותר" בעיניהם, נמצא את עצמנו מחוץ למעגל ההשפעה. על אחת כמה וכמה שבבחירות הדברים עלולים להשתנות, וכי גם אז נקדש את "שלטון הרוב"? וכי לא ידענו בענייני דת ומדינה ואף בסוגיות של ציפור הנפש את נחת זרועה של ממשלה ימנית שביקשה לפגוע בקודשי ישראל ומקדשיו?
"חובה עלינו להזכיר, כי אין לנו הערצה והערכה לאישים ולכשרונותיהם, זולתי מרנן ורבנן עיני הערה ומוסרי התורה שליט"א שאליהם נשואות עיננו, בבחינת "ויאמינו בד' ובמשה עבדו״. משום כך עלינו להבהיר חד משמעית, כי באופן אישי אין לנו עניין בנתניהו באופן אישי. וגם אם הוא נרדף על ידי האליטה השולטת והתקשורת בצורה אגרסיבית, אין מתפקידנו להגן על ה״גברא״ ולסוכך עליו סככות וק״ו שלא לשלם מחירים על כך, הגם אם אנחנו מבקרים את העוולות הקשות וההתנהלות. אנחנו כן הולכים לקואליציה עם ממשלת נתניהו, מכיוון שהמפלגה שזכתה ברוב להקים את הממשלה היא מפלגה שבאופן מסורתי מחוברת במעט יותר לשורשי היהדות ומייצגת את המסורתיים ואת הגוש האמוני ועכ"פ לא בזה להם רח"ל כמפלגות אחרות, והם העמידו את נתניהו בראשם, הרי שאין לנו פריוילגיה להתערב בזהות המועמד העומד בראשה.
"אך זאת יאמר ברורות: איננו משתייכים למחנה אוהדי נתניהו ומעריציו ואף זוכרים היטב את התנהגותו בזמנים אחרים בהם היפנה עורף לציבור החרדי. אין אנו מה שמכונה "ביביסטים" ולא מחנה "רל"ב – רק לא ביבי", כשם שאנחנו לא ימין ולא שמאל, אלא מונחי דעת תורה, שדעתם לעיתים מתיישרת למה שבמקרה טוען הימין, ובמקרים אחרים תואם שמאל. מקור חיותנו והגדרתנו ממעיין אחר : תורת ישראל!"
בעיתון אף מזהירים מפני מלחמת אחים ממשית. "עלינו לזכור היא ש״אם אין יראת א-לוקים והרגוני". כשהצד המפגין ברחובות בפראות תוך הפרת חוק ברגל גסה, מאיים במלחמת אחים שבפתח, אנחנו מאמינים להם! הם מסוגלים להוביל לשם! מי שאינו מאמין להם, כנראה שהוא מאמין בהם! אם חלילה זה אכן יפרוץ, הרי שבמצבים כאלה "היהודים תמיד אשמים", ועד כה ההיסטוריה המצערת לימדה אותנו שהסובלים במקרים כאלו רח"ל הם בעלי הזהות החרדית, ולמה לנו ללכת להיסטוריה הרחוקה כדי להיווכח בנכונות החשש, וכי בימים אלו לא גברה ההסתה הפראית נגד הציבור החרדי ואין אנו עדים להסטת האש לכיוון בני הישיבות? וכל כך למה, על ויכוח לא לנו???
"נכון, אנחנו חלק מקואליציית נתניהו ועל כן אנו תומכים בהליכי החקיקה שהקואליציה הזו מובילה, נכון, ישנם חלקים בחקיקה אשר לדעת רבים עלולה אפילו להועיל לנו ולכן לא התנגדנו כשהנושא של תיקון עילת הסבירות הונח על שולחן הכנסת, מכיוון שנושא זה הוא ברף התחתון ממש של התיקונים שדורשים מבקשי התיקון של מערכת המשפט המכונה "הרפורמה המשפטית". אך לאחר תיקון זה עלינו לחשב מסלול מחדש ולשאול את עצמנו. האם בכל מחיר? הן זהו דבר שאיננו בעלי עניין ישיר בו, האם צריכים אנו לשאת בנטל תוצאות המלחמה הזו?".
גם נושא ההתגרות באומות, גוייס לשם המאמר. "ארה"ב היא הגדולה והחשובה בידידותיה של מדינת ישראל ואף משמשת לה מטריה ביטחונית חשובה בנסיבות האזוריות המשתנות והחשש מהאוייב הגדול שבמזרח. אי אפשר לאטום אוזן לקולות הבוקעים מהבית הלבן ומביעים מורת רוח מדאיגה. נכון, הגורמים האנרכיסטים עושים ככל יכולתם להתסיס את הממשל, "מלשינים" ומוציאים דיבה רעה ועובדות שקריות כדי להפעיל לחץ על ממשלת ישראל.
"עם זאת, זו השעה הכי לא נכונה להתעלם. אין זו דרכה של תורה, זו גם דרך בחזקת סכנה. אמנם אין אנו עיוורים ואל לנו לעצום עין. הצד שרוממות ההידברות בגרונם ובפיהם דורשך ים תהליכים רק "בהסכמה", אינו מוכן באמת להידברות ומציג אך מצג שווא של רצון להידברות, על אף שגלוי לכולם שאם ראשי המחאה לא יתנו להם אור ירוק לא תהיה שום הסכמה ושום הידברות, אבל הדבר אינו פוטר אותנו מלעצור ולחשוב, איך אפשר לעשות דברים שהם בציפור נפשנו, מבלי לשדר תחושה של בריונות, גם אם הצד השני כן נוהג בבריונות ועבריינות. בל נהיה כסוס ופרד אין הבין, ללא התחשבות ובלי להסביר.
אומנם פסקת ההתגברות נחוצה לצורך שמירת מעמדם של בני הישיבות ולמען מניעת פגיעה בכל קודשי ישראל, שמירה שלא ניתן לוותר עליה בשום דרך ובשום אופן ובפרט כאשר ניתנה לדרישה זו התחייבות בהסכם הקואליציוני. אך אם יש דרך אחרת להשיג את העיקרון והמטרה הזו, האם נכון כיום לכוון את חיצי הרעל שבאוויר לכיוון ליבם הטהור של בני הישיבות? האם זו השעה למשוך אש לכיוונו של בית המדרש, כשהמאבק במהותו איננו נוגע לו ? אולי לעת כזו, באם ניתן להשיג את אותה מטרה, אין זה הצעד הנכון לנדב את ראשינו, בשביל מאבק שאיננו מאבקנו, גם אם מבחינת הימין זה מאבק צודק ואף כאשר הכל מודים שהמצב מחייב תיקון, אך בדרך אחרת!
"אם יש דרך אחרת, אולי נכון יותר להגיע להבנה, כי הדבר החשוב לנו ביותר לימודם הקדוש של בני הישיבות ישמר, ונעצור לחשיבה מחודשת לאחר התיקון הקל בשבוע הבא, מבלי לוותר על הדרישה "תנו לנו בצורה מעוגנת בחקיקה את יבנה וחכמיה" ?
"אין בשורות אלו שום חידוש לגבי עמדתה של היהדות הנאמנה" מדגישים בביטאון דגל התורה, "ומכאן אף יוצאת קריאה לראשי השלטון: לחקיקת הרפורמה השלכות רחבות וארוכות טווח לקהלים רבים ולמרקם היחסים ביניהם. לכן לעת כזו עם התקדמות חקיקת הרפורמה, אנא, כלכלו מעשיכם ופרנסו צעדיכם בזהירות, עקב בצד אגודל, לבל יווצר מצב שגורמים חסרי אחריות יגרמו בכיה לדורות".
ויש גם קריאה מיוחדת לבחורי הישיבות והאברכים, "ימי בין הזמנים הולכים וקרבים ובוודאי שכל אחד חייב לחדד את הידיעה שהוא עומס על כתפיו את מלוא כובד האחריות שלא למשוך אש, למנוע רגל מאזורי המחאה, לא להוסיף קיסם וזרדים לאש ההסתה שיש המחכים ללבותה. צו השעה הוא פסקת ההתגברות על היצר, למנוע רגל מנתיבתם".
שטוסים והבולים, רק להציל מן הארי שלא ידרוס… איך אומרים ביידיש? עאלק!
נכון אבל…. ונכון שכך וכך … אבל…
במקרה הזה כולם צודקים אנחנו עדיין זוכרים תמופע המבייש של יו"ר הכנסת …. ובטח זוכרים גם הממשלה הקודמת איך דרסה ודרסה לכן אנחנו הולכים רק לפי התורה ורבותינו מה שהם אומרים קדוש…..
בגללך היתד הלא נאמן
יעשו לנו דילול אוכלוסין והרגה ע"י הפעלת סמכות המשפט
אני איתך אחי
אתם לא רואים מה קורה במדינה??
כל הזמן מגיעים עוד ועוד גויים לארץ בחסות בגץ, ומה עם החילולי שבת בחסות בגץ,
ומה עם חוק הגיוס איך תעבירו אותו עם הבגץ׳,
הכל כאן לדעתי,
אינטרס להוריד כמה חבר'ה מהימין קטנים,
כדי שפחות חרדים יצביעו להם.
צודק 1000000 אחוז
הגיע הזמן לעזוב את הליכוד ואפילו ללכת עם השמאל.
כלום אין לנו מהממשלה הזו … .
תנסו לחשבן מה קיבלנו?!
פחדנים !!