אמצע בין הזמנים אזור המרכז מתרוקן מיושביו באופן יחסי ובאחיסמך המונים גדשו את שיעורו הייחודי של הרב משה סרור, שדן בפולמוס הבשר המתורבת "בשר בהמה טמאה כשר למהדרין – היתכן?" האם ניתן לאסור בשר בהמות טמאות שיוצר בתנאי מעבדה מתאי גזע של בהמה טמאה.
השיעור התקיים בבית הכנסת "המרכזי" גני איילון, בראשות המרא דאתרא הגרש"צ רוזנבלט ורב השכונה הגר"י לנדו, עם הכניסה לשוק של הבשר המתורבת.
על פי המסקנות שעלו, יש אפשרות שהבשר יהיה מותר באכילה, אך ייחשב לבשרי שנאסור עם חלב. "אם תאי הגזע הופקו ממי שפסק השולחן ערוך שהם "פירשא בעלמא" ומותרים באכילה, הבשר שיפיקו ממנו יהיה כשר באכילה, אבל אם תאי הגזע יופקו ממקומות אחרים בבהמה, דינם כמו הבהמה המקורית".
הרב סרור הדגיש כי הדברים צריכים עדיין ליבון והם ממתינים להכרעת גדולי ישראל.
איך בשר בהמה טמאה יכול להיות בשרי כתוב שבשר וחלב זה רק בבהמה טהורה
יש עניין של דבר שנראה כמו…..שגם אוסרים כחשש שמא יבואו לאכול גם עם בשר אמיתי
מוצאים את זה הרבה בהלכה
ראשית כל יש מחלוקת אם זה אסור מדרבנן
וגם לשיטות שמותר מדרבנן נראה שם שכל הסיבה משום שזה בלאו הכי אסור מצד טמאה ורבנן לא ראו צורך לאסור אטו בשר טהורה אבל היום שיש מתורבת נראה שכן יהיה אסור, אלא שצריך לעיין אם זה נחשב שכעת גוזרים גזירות מדעתנו שהרי סוף סוף חז"ל לא אסרו זאת או שמא לא חשיב גזירה חדשה דהרי גילנו לנו הפוסקים שכל הסיבה שלא גזרו זה רק מחמת שבלאו הכי אסור מדאורייתא מצד טמאה וא"כ יתכן דבמתורבת חזר הדין. (עיין תחילת סימן פז')
יישר כוח תודה על התגובה המחכימה
במיוחד שאם הוא פירשה בעלמא אז הוא לא בשרי מלכתחילה. אם הוא בשרי אז הוא עדיין חלק מהייצור החי ממנו הוא הופק. היה מאמר מרתק בעניין ועל פניו – מבלי חלילה לפגוע – הוכח שם שאו שהוא טרף או שהוא פרווה.
יפה אמרת
בגלל שאינו נחשב בשר טמא – אלא סתם בשר
ממילא חזר להיות בשרי כבשר כשר
לעניות דעתי הסיבה שאיסור בשר וחלב לא נאמר על בשר טריפה הוא מכיוון שאין איסור חל על איסור, אבל אם זה לא אסור…
איפה זה כתוב מה המקור?
חולין קיג במשנה, ונפסק בשו"ע יורה דעה סימן פז הלכה ג'. ( אבל עכשיו אני רואה שעדיין מדרבנן זה אסור באכילה כנראה לזה הכוונה)
ומה לגבי עבר מין החי