במאמץ מרוכז של הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה, ובפיתוח של מערך הדיגיטל הלאומי – מהיום ניתן להגיש בקשה מקוונת אחת שתעביר באופן אוטומטי את המסמכים והנתונים במקביל לכל אחד מהגופים. הטופס האחוד מצמצם מהותית עבור האזרחים את הבירוקרטיה, אשר בעבר נדרשו להגיש בקשות נפרדות עם כפילות בהגשת המסמכים. את הבקשה האחודה ניתן להגיש באזור האישי הממשלתי (MyGov) ובאתר הביטוח הלאומי.
אזרח שיוצא ממעגל העבודה ומבקש לממש את זכאותו לדמי אבטלה, החוק מחייב אותו לפנות אל 2 גופים: הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה. באחריות הביטוח הלאומי לטפל בנושא הקצבה לדמי אבטלה, המשמשת לו כרשת ביטחון כלכלית עד לחזרתו למעגל העבודה בתקופת זכאותו. במקביל, שירות התעסוקה אחראי לסייע לו במאמצי חזרתו לעבודה תוך הפנייתו לעבודה מתאימה לכישוריו ולמשלח ידו, לשייכו לתכנית תעסוקה מותאמת לו ולספק עבורו סדנאות, קורסי הכשרה מקצועית וכלים תומכי השמה נוספים. עד היום, הוא נדרש להתנהל בירוקרטית בנפרד מול שני הגופים.
במטרה להקל על דורשי העבודה ולצמצם עבורם את הבירוקרטיה ובכך לייעל את התהליך, יוכלו דורשי העבודה למצות את ההליך הנדרש מול הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה באמצעות טופס אחד ובצורה מקוונת פשוטה דרך האזור האישי הממשלתי ב-GOV.IL. לאחר מילוי הטופס האחוד, יישלח מיידית המידע הנדרש לביטוח לאומי ולשירות התעסוקה ומועד ההגשה יהווה כתאריך הרישום בשירות התעסוקה, כל זאת בכפוף להתייצבות בלשכת התעסוקה בתוך 15 ימים מרגע הגשת הטופס המקוון. כמו כן, מועד ההגשה ייקבע גם כתאריך תחילת הזכאות לדמי אבטלה מהביטוח הלאומי.
הטופס האחוד יקל מאוד על דורשי העבודה ובאמצעותו יימנעו הליכים כפולים שהיו במתכונת ההרשמה הקודמת, הכפולה. את הטופס האחוד ניתן למצוא בקלות באזור האישי הממשלתי ומערכת ההזדהות מאפשרת לכל אזרח להירשם, גם למי שאינם מחזיקים בטלפון חכם.
נוכח הצלחת שיתוף הפעולה, מערך הדיגיטל הלאומי החל באפיון שירותים נוספים המשותפים לשני הגופים, במטרה להוסיף ולשפר את השירות המוצע לאזרח.
מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: "שיתוף הפעולה האמור חשוב על מנת להקל על המבוטחים ולחסוך מהם להגיע למספר גופים בו זמנית . אדם שאיבד את עבודתו צריך שיעניקו לו את המרחב לקבלת סיוע סוציאלי מהביטוח הלאומי ובמקביל, לאפשר לו חיפוש עבודה בנחת. הטופס האחוד מייעל את התהליך ומצמצם משמעותית את הבירוקרטיה עבור האזרח וזו בשורה נוספת שקידמנו לטובת ייעול השירות, שיפור התהליכים וקבלת הזכויות באופן המקל, הדיגיטלי והמטיב ביותר".