החל מהחודש יחל לרדת בהדרגתיות מספר הטיסות הישראליות שמאבטחים מאיישים אותן, כך פורסם היום (ראשון) ב-N12. המגמה נובעת משתי סיבות עיקריות, האחת – בעיית כוח אדם, והשנייה – שיקולי ייעול של המערכת, שגורסים כי לא כל טיסה חייבת במאבטח.
עד כה, על כל טיסה ישראלית בין-לאומית היה מאבטח, כחלק ממערך האבטחה הכולל של ישראלים בעולם התעופה. בעיית כוח האדם מתרחשת מכיוון שתנאי ההעסקה של המאבטחים השתנו, ורבים מהם התפטרו. במשרד ראש הממשלה מצאו את עצמם בחוסר שלהם. מבחינת מאמצי ההתייעלות, לטענת גורמים בכירים במשרד ראש הממשלה, ניתן לשמור על ביטחון הנוסעים גם ללא מאבטח חמוש על כל טיסה.
משב"כ נמסר בתגובה: "שב״כ נושא באחריות להנחיית אבטחת התעופה הישראלית. ביצוע אבטחת התעופה כולל פעולות ומענים שונים, גלויים וסמויים. כוח האדם במערך האבטחה הינו חלק מתוך המענה הכולל הניתן לאבטחת התעופה. ככל שעולות סוגיות משמעותיות בתחום אבטחת התעופה זה הן מטופלות בדרגים הבכירים ביותר על מנת לאפשר את הוצאת הטיסות כמתוכנן".