השרה רגב מעלה הילוך בפרוייקט המטרו – מקדמת זמינות קרקעות בתוואי הקווים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים,תא״ל (מיל׳) מירי רגב חתמה היום (יום א') על הפקעות קרקע ראשונות בתוואי קווי המטרו. זהו צעד חשוב המאפשר לקדם את תחילת ביצועו של פרויקט התשתיות הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם.
עם חתימת השרה רגב, ניתן יהיה להתחיל כבר בחודשים הקרובים את שלב העתקת התשתיות בתוואי המטרו.
מערכת המטרו כוללת שלושה קווים עיקריים שיחברו בין כל חלקי גוש דן, לצד קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. ומערכת קווי אוטובוס מהירים BRT. זהו מגה-פרויקט בהיקף חסר תקדים, שעלותו נאמדת ב-150 מיליארד שקלים.
השרה מירי רגב מסרה: "כפי שהבטחתי, אנחנו לא עוצרים בקו האדום, אלא ממשיכים בכל המרץ כדי לספק לתושבי ישראל אלטרנטיבה איכותית לרכב הפרטי, הגודש את כבישי הארץ. כי אין פתרון אחר לבעיית העומסים והפקקים, ולמחסור בחנייה. להיפך, בלי טיפול שורש הבעיה רק תלך ותחמיר. אנחנו מקדמים את המטרו בכל הכוח, והיום אני שמחה לחתום על צווי הפקעה ראשונים המבטיחים זמינות קרקע בתוואי המתוכנן למטרו. זהו פרויקט ענק בהיקף שטרם נראה בארץ, אך אני בטוחה כי מאמצינו יישאו פרי וכי בעזרת השם, נראה בקרוב מאד את תחילת העבודות."
"נמשיך לרשת את המדינה ברכבות קלות וכבדות, בקווי מטרו ואוטובוסים מהירים, ובכל אמצעי התחבורה והתשתיות שיבטיחו לעם ישראל חיבוריות וקישוריות מלאה, מכל מקום לכל מקום, בלי צורך להסתמך רק על הרכב הפרטי. כך נפתור את בעיית הגודש, נגביר את הבטיחות ונצמצם את זיהום האוויר – וגם נתרום את חלקנו להפחתת יוקר המחייה בישראל." הוסיפה השרה רגב.
יצויין כי תהליך התכנון של קווי המטרו לא נעצר ולא הופסק בשום שלב.השרה רגב תמכה בפרוייקט המטרו וממשיכה לקדם אותו במלא המרץ אל שלב התכנון ובהמשך אל שלב הביצוע.
פרויקט המטרו כולל רשת של שלושה קווים תת קרקעיים באורך כולל של 150 ק"מ ובהם 109 תחנות, המכסה 24 רשויות מקומיות ברחבי גוש דן. בקווים אלה צפויים לנסוע כשני מיליון נוסעים ביום.
קו המטרו הראשון (M1), באורך 85 ק"מ, ינוע בציר צפון-דרום וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים ובהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.
קו המטרו השני (M2) יהיה באורך 25 ק"מ וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים פתח תקוה, רמת גן, בני ברק, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין.
קו המטרו השלישי (3M), באורך 39 ק"מ, יהיה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, קריית אונו, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, ואזורי פיתוח עתידיים ובהם גליל ים, מערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.
יפה מאוד מה עם הצפון? רכבת בטבריה קריית שמונה משהו?
אם הם רוצים שוב תקלות ועיכובים ושיבושים – שיעבדו גם בזה בשבת!
זה עובד!!