ההסדר שיוצע בשימוע, יוגבל לתקופה של חודש ויוטל על כל החברות המשווקות שירות טלפון נייח.
על פי ההסדר, החברות יעבירו אוטומטית לקוחות שחרגו מחבילת הדקות הקיימת להם לחבילה גדולה יותר, בהתאם לשימוש. במידה ומנויים יחרגו מחבילת הדקות הגדולה ביותר שמשווקת על ידי החברה עלות דקת החריגה בה יחוייבו תהיה עלות מופחתת מהעלות הקיימת היום, בשימוע המשרד ממליץ על תעריף של 2 אג' על כל דקת חריגה.
הנחייתו של שר התקשורת, והתערבותו בנושא, נועדה למנוע תשלומים שאינם סבירים על ידי מנויים שיעשו שימוש מוגבר בטלפון הנייח בעקבות המצב שנוצר בתקופת משבר הקורונה.
מדברי שר התקשורת: "זה בדיוק הרגע לגלות רגישות וסולידריות, התחשבות וחמלה.
לנוכח המצב הרגיש והמורכב, ובעקבות עלייה משמעותית בצריכת דקות שיחה בטלפונים הנייחים, בעיקר עקב תוכנית הלמידה מרחוק, הוריתי לאנשי המשרד לבחון דרכים למניעת תשלום לא הוגן של הלקוחות לחברות, כפי שעשינו בטלפונים הניידים. מודל התשלומים הנוכחי מותאם לצריכת שירותי תקשורת בתקופת שגרה ועל כן מן הראוי ונדרש לבצע בו התאמות למצב המיוחד בו אנו נמצאים"