גל זמיר
שוק הרכבים בישראל הוא שוק חם אך עם אופציות רבות למימון ורכישת רכבים חדשים. אפילו שוק רכבי יד שנייה רווי – בין חברות ליסינג, מגרשים, סוחרים ומוכרים פרטיים, ההיצע רב ועולה על הביקוש. על מנת למכור רכבי יד שנייה אופן הטוב ביותר חשוב היום לדעת לנסח מודעות טובות, מושכות ויעילות שיעזרו לכם למכור את הרכב. מה הופך מודעה שכזו למוצלחת? יש מספר כללים שיבטיחו זאת.
כל הפרטים החיוניים
לקונים פוטנציאלים רציניים יש תמונה בראש של הרכב שבו הם מעוניינים. הם יודעים בערך בן כמה הוא הולך להיות, מה טווח המחירים שהם מחפשים, יצרן ודגם הרכב, שנת ייצור, כמה ק"מ הרכב עבר, מאיזה יד הרכב ואפילו מה צבע הרכב. דרך מהירה לאבד קונים פוטנציאלים בשוק רכבים למכירה רווי הוא להמעיט בפרטים ומידע על הרכב. כל מידע רלוונטי שכזה יעזור לקונים לבצע את הסינון לו הם זקוקים ובתמורה, הקונים שיגיעו אליכם הם רק אותם קונים רציניים שהפרטים שפרסמתם מדברים אליהם. אז מה חובה לפרסם כבר בתחילת המודעה?
- שם היצרן והדגם המדויק של הרכב
- שנת ייצור הרכב והחודש שבו הוא עלה על הכביש
- סוג מנוע, נפח, סוג גיר
- קילומטראז', רצוי מדויק
- בעלות נוכחית (למשל פרטית ויד) ופרטים על הבעלים הקודמים
- צבע
- תוספות מיוחדות או הערות רלוונטיות (לדוגמה תוספת של גג נפתח או לחילופין אחרי תאונה)
- מחיר מבוקש
להגיד את האמת, וכל האמת
אחד הפחדים הגדולים של הקונים הם הסתרת מידע מצד המוכרים. מנגד, למוכרים רבים יש את האשליה כי אם יסתירו פגמים, אפילו קלים, ברכב – הסיכוי למכור את הרכב יעלה. בפועל, דווקא להגיד את כל האמת מראש יכול לחסוך צרות רבות כמו תביעות לאחר מכירה וגם לשפר את סיכויי המכירה, כיוון שגילוי נאות משדר אמינות ואף מעוגן בחוק . ספרו על הצדדים החזקים של הרכב – תוספות, קילומטראז' נמוך, יד ראשונה, רכב שמור, היסטוריית טיפולים ידועה ומוקפדת. לצד החוזקות, אל תסתירו גם את הפגמים – מכה קלה בכנף, חלון אחורי שאינו נפתח תמיד, טסט במרחק חודשיים.
שתפו בשימושים שעשיתם ברכב והימנעו מקלישאות
נסו להבין מי הקונה הפונטציאלי של הרכב שלכם ושלבו במודעה משפטים המפרטים שימושים שעשיתם ברכב שעשויים להיות רלוונטיים עבורו. למשל, אם הרכב שימש אתכם היטב בטיולי שטח או כמה דלק הוא צרך לכם בנסיעות. לצד זאת, הימנעו גם מקלישאות ואמירות מפוצצות שאינן משדרות אמינות ולאו דווקא יעזרו במכירה, כגון "רכב מהאגדות" או "רכב מדהים ומפנק".
תמונה שווה אלף מילים והרבה תמונות שוות אפילו יותר
אל תחסכו בתמונות. קחו את הרכב לשטיפה יסודית וסדרו אותו לפני הצילומים. בחרו רקע שקט וברור וצלמו את הרכב מכמה זוויות – מפנים ומבחוץ. דאגו לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה, לא מטושטשות וכאלו שצולמו באור יום. המודעה והתמונות לא רק מוכרות את הרכב, אלא גם אתכם כמוכרים רציניים ואחראיים.
לפני שמעלים מודעה – עושים הגהה
לפני שאתם מעלים את המודעה דאגו לבדוק שהמודעה מנוסחת ללא שגיאות כתיב, ושדרכי יצירת הקשר ברורות ונכונות. וודאו שאין קיצורי מילים מיותרים, עדיף לכתוב מילים וביטויים שלמים על פני קיצורים שאולי לא כולם מכירים.
לנצל את הפלטפורמה
בדקו שאתם מנצלים את פלטפורמת הפרסום עד תומה. לדוגמה, כאשר יש תמונות ומחיר מבוקש יהיה קשה יותר לקונים לסנן. כמו כן, ניתן לבקש מהפלטפורמה שתקפיץ כל יום באופן אוטומטי את המודעה, דבר שיעזור בנראות שלה ויעזור לכם להגיע ליותר קונים ולמכור את הרכב מהר יותר.
לסיכום, לא פשוט למכור רכב פרטי יד 2 בשוק רווי, אבל עם המודעה הנכונה המכירה נעשית קלה בהרבה.