שורת רבנים יוצאים בקריאה לראש הממשלה, השרים וראשי מערכת הביטחון, בה הם קובעים כי אין מניעה הלכתית ומוסרית לפגוע באויב גם במקרה שהוא משתמש באזרחים כמסתור ומתחבא מאחוריהם. הדברים מגיעים בעקבות ההוכחות שהציג דובר צה"ל במהלך כי מפקדת הטרור המרכזית של חמאס ממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי בעיר עזה שיפא.
במכתב, שיוצא מטעם מטה מנצחים, מבהירים הרבנים כי אומנם יש להזהיר את האוכלוסייה מראש, אך האשמה היא על המרצחים שמסתתרים מאחוריהם. כמו כן, מבקשים הרבנים לחזק את ידי הממשלה במלחמה שהיא מובילה בכל הגזרות.
לדברי הרבנים "מתוך השבר הגדול והכאב הנורא, נקום ונתחזק בעזרת ה'. "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע" – עם ישראל יקום בגבורה להכות באויביו, כדברי דוד מלך ישראל "ארדפה אויבי ואשמידם ולא אשוב עד כלותם". "רק חזק ואמץ" – אנו מחזקים בכל לב את ידי החיילים המפקדים, השרים וראש הממשלה, ללחום בגבורה באומץ ובתבונה את מלחמת ה' ולנצח, ללא פחד ומורא מן האויבים ומלחצי אומות העולם".
"יש להבהיר כי גם כאשר האויב מסתתר מאחורי "מגן אנושי", כמו המידע על מפקדת המחבלים בבית-החולים שיפא בעזה – אין מניעה משפטית, הלכתית ומוסרית, להפציץ את האויב לאחר אזהרה מראש. ואם בפעולה כזו ישפך דם נקיים, האשמה תחול רק על ראש המרצחים האכזריים ותומכיהם. הקדוש-ברוך-הוא, 'בעל מלחמות', ישמור את כל הלוחמים והאזרחים מכל צרה, ישיב את החטופים לביתם בשלום, ויצליח את דרכנו לניצחון אמיתי, "וכפר אדמתו עמו". בתפלה לרפואה שלמה לכל הפצועים, באיחולי נחמה עמוקה למשפחות החללים, ובברכת "ה' עז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום", מסיימים הרבנים את מכתבם לראש הממשלה, השרים וראשי מערכת הביטחון.
מי הרבנים?
השכינה בעלותה למעלה היא עולה בבחינת תפלה. וברדתה לשרות על ישראל היא יורדת בבחינת ברכה. אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי יִשְׂרָאֵל עַמְּךָ מְסַפְּרִים תְּהִלָּתְךָ בְּכַמָּה שִׁירוֹת וְתִשְׁבָּחוֹת, וְזֶה דָּוִד הַמֶּלֶךְ שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "תְּהִלַּת יְהוָֹה יְדַבֵּר פִּי" וכו' וְזֶה הַשְּׁכִינָה שֶׁהִיא תְּפִלָּה וַדַּאי כְּשֶׁעוֹלָה לְמַעְלָה, וּכְשֶׁהִיא שׁוֹרָה עַל יִשְׂרָאֵל יוֹרֶדֶת מְלֵאָה מִכַּמָּה בְּרָכוֹת שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי" וכו', לְפִיכָךְ "תְּהִלַת יְהוָֹה יְדַבֵּר פִּי", מִיָּד "וִיבָרֵךְ כָּל בָּשָׂר שֵׁם קָדְשׁוֹ", שֵׁם דַּיְקָא. וְזֶה שֵׁם שֶׁעוֹמֵד לְיִשְׂרָאֵל שֶׁנֶאֱמַר בּוֹ "אֲנִי יְהוָֹה הוּא שְׁמִי וּכְבוֹדִי" וכו', "וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" וַדַּאי. לְפִיכָךְ שֵׁם קָדְשׁוֹ שֶׁלֹּא נִתַּן אֶלָּא לְיִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם עַם קָדוֹשׁ, אוֹתָם שֶׁנֶאֱמַר… להמשך קריאה »