אורן הדר, תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz
שנת 2023 הפכה במפתיע לשנת משבר כלכלי. לאור תמורות ההפיכה המשפטית והתלקחות הלחימה בדרום, הכול מתייקר, מהר מאי פעם ולכן, המעבר למכונית היברידית שהיא חסכונית יותר ובעלת היצע רחב של דגמים ומחירים הוא פתרון טבעי עבור ישראלים רבים.
רכבים היברידיים נמכרים בישראל מאז 2003. הראשונה שתפסה נתח שוק היתה הפריוס של טויוטה, אך מאז הצטרפו כל היצרניות. מזה עשר שנים לפחות שלכל משפחתית, סופרמיני, קומפקטית וקרוסאובר לתצורותיו יש דגם היברידי.
היתרונות שיש לרכב היברידי בישראל
ישנם עשרות רבות של דגמי רכב היברידי בישראל, המייצגים עלויות וקטגוריות שונות – מקומפקטיות ועד משפחתיות, סדאן גדולות, רכבי פנאי ואפילו ספורט. המגוון הזה מציג יותר אפשרויות ורמות מחיר, מה שמאפשר לכם למצוא בדיוק מה שמתאים לכם.
בנוסף, מכונית היברידית לא מצריכה שום מאמץ שהוא. מתדלקים כרגיל, נוסעים כרגיל, חונים כמו תמיד. זאת, בעוד שזמני הטעינה של רכב חשמלי עשויים להתארך. מכונית היברידית מאפשרת לכם ליהנות משני העולמות. אפשר להתניע ולנסוע בכל פעם שצריך, בלי לתכנן נקודות עצירה לטעינה.
ברשימה שלפניכם מספר דגמים היברידיים שנמצאו הכי משתלמים לטווח ארוך והוכיחו את עצמם כיעילים וחסכוניים.
בגלל החיסכון: יונדאי איוניק
האיוניק הקוריאנית המוצלחת מייצגת הזדמנות מעניינת מאוד בשוק הישראלי. זוהי משפחתית מרווחת בעלת אבזור עשיר מאוד, ומנוע חסכוני ביותר שמספק נתונים מעולים ביחס לקטגוריה: 23.7 ק"מ לליטר. תא המטען הגדול מתאים מאוד למשפחות, ונהגים אוהבים את ההיגוי הזריז. עוד יתרון שלה הן מערכות הבטיחות: אפילו בדגמים בסיסיים יחסית תמצאו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט חכמה, התרעה על עייפות נהג ותיקון אוטומטי של סטייה מהנתיב. כמו כן, המכונית בנויה היטב, וקיבלה חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי.
ההזדמנות גם נובעת ממצבה הייחודי של האיוניק. יונדאי הפסיקה לייבא אותה ארצה ב-2022 (היא תוחלף בקרוב בגרסה חדשה של האלנטרה), מה שהוביל לירידת מחירה. וזה, כשמדובר במכונית שנמכרה אחרי פה בכמויות עצומות מאז 2017 (ב-2019 היתה זו המכונית הנמכרת בישראל), בין היתר לחברות ליסינג. התוצאה היא שוק משומשות תוסס שבו יונדאי איוניק יד 2 היא אפשרות נהדרת למשפחה שרוצה לשדרג מכונית ולחסוך.
בגלל האמינות: טויוטה קורולה היברידית
טויוטה קורולה היא המכונית הכי נמכרת בעולם מזה עשורים שלמים, והגרסאות ההיברידיות שלה נחשבות לאמינות במיוחד. שיעור התקלות נמוך, מחירי החלפים זולים יחסית, וקורולות יכולות לנסוע שנים רבות אם יטופלו כהלכה. החיסכון בדלק הוא לא רע: 22.3 ק"מ לליטר.
כמו כן, שמירת הערך של הקורולה ההיברידית טובה, מערכת הבטיחות מתקדמות והחלל הפנימי לא רע. החיסרון היחיד של הקורולה הוא מחיר גבוה ביחס לקטגוריה, אך השוק שלה מוצלח וישראלים רבים בוחרים בה על פני דגמים חשמליים.
בגלל המשפחה: סקודה אוקטביה
ישראלים עם משפחות גדולות שמרבים לנסוע שעות ארוכות לא יתאכזבו מהאוקטיה. יש לה שלדה חזקה ומערכות בטיחות מוצלחות, ותא מטען שהוא הגדול ביותר בקטגוריות המשפחתיות: יותר מ-560 ליטר. כמו כן, חלל תא הנוסעים עצום ונראה כאילו נלקח ממכוניות יוקרה אירופיות.
מרחב הרכב כולל שלל תאי אחסון, מה שיכול לקסום גם למשפחות שאוהבות לטייל או נוהגות לנסוע לחופשות בארץ. צריכת הדלק עומדת על 19.5 ק"מ לליטר, מה שהופך את האוקטביה לחסכונית ומומלצת מאוד.
בגלל הכיף: מאזדה 2
הסופרמיני היפנית נמכרת בארץ בדור הרביעי שלה, והיא מאוד אסתטית וכיפית לנהיגה: המנוע האטמוספרי אנרגטי מאוד, ואף נשמע ספורטיבי – והמכונית מאוד זריזה.
החלל הפנימי אינו גדול, אך סביבת הנהג נאה ואינטואיטיבית, וההרגשה היא של מכונית יקרה יותר. למאזדה 2 יש מערכות בטיחות שכוללות בלימה אוטונומית המוגבלת ל-80 קמ"ש, חיישן שמזהה סטייה מהנתיב ועוד. צריכת הדלק עומדת על כ-16 ק"מ לליטר – לא מקום ראשון בקטגוריה, אך עדיין חסכונית למדי.
לסיכום
אמנם אין ביכולתה של המכונית ההיברידית לחסוך בעלויות נסיעה כמו מכונית חשמלית, אך על פניה היא מציגה יתרונות פונקציונליים לא מבוטלים, במיוחד במציאות הכלכלית הנוכחית. נהג שיבחר דגם מתאים, ינצל הזדמנויות בשוק וירכוש היברידית מתאימה, יוכל לצמצם משמעותית הוצאות.
* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.
הג'יפון קורולה קרוס ההיברידית גם נחשבת?
נתוני הצריכה הם ממש רחוקים מהמציאות
אני עם טויוטה קורולה
מרוצה בגדול
מחירי חלפים לא זולים
לגבי צריכת דלק במקרה הטוב מגיע ל 1:18
שזה 20% פחות ממה שכתוב
טויוטה קורולה הכי יקרה בביטוח 8000 שח רק בגלל שהרכב גניב נקודה למחשבה לפני קניה