זכרנו ימים מקדם, כשהיינו עומדים בתור הפונה לביתו של מרן שר התורה רבינו הגדול רבי חיים קנייבסקי זצ"ל, עוברים בסך לפניו ומתברכים מפה קדשו. די היה ב"בו"ה" אחד של מרן זצ"ל, כדי ליישר את כל הדורים, להרעיף עלינו שלום וברכה בכל העניינים, כי צדיק גוזר והקב"ה מקיים.
מאז הסתלק מרן שר התורה זצ"ל, נותרנו מיותמים. אנחנו רוצים להתברך מפיו, אבל אין לנו את האפשרות כי נלקח מאתנו כלי חמדה שהיה משוש כל הארץ, רועה ומנהיג לעמו.
אז זהו, שזה לא מדויק! גם בימינו אפשר עדיין לזכות ולהתברך מפה קדשו של מרן שר התורה, שכתב בכתב יד קדשו את המילים הבאות: "כי נ"ר מצוה ותורה או"ר "כל התורמים כמנין נ"ר למגבית חנוכה שע"י קופת העיר, יזכו לתורה אור – ילדים צדיקים ויראי שמים ובנים תלמידי חכמים".
חד וחלק, הצהרה פסקנית שאי אפשר להרהר או לערער אחריה. כל התורמים יזכו! כולם! ללא יוצא מן הכלל! לכולם יהיו ילדים צדיקים ויראי שמים, בנים תלמידי חכמים! כגזירה היוצאת מפי השליט.
לקבלת הברכה "תורה אור" לנחת מהילדים הקליקו כאן>>>
מצד שני, מרן זצ"ל כבר אינו מהלך בינינו. האם ברכתו נאמרה רק על התקופה שהוא עדיין בחיים, או שהיא נותרה לדורות, גם לאחר פטירתו?
על השאלה הזאת, ישבו לדון מרנן ורבנן גדולי הדור, קורביו ומקורביו של רבינו שר התורה זצ"ל. מרנן הגר"י זילברשטיין, הגר"ש שטיינמן והגר"ש גלאי שליט"א בשבתם כבית דין, התבקשו להכריע האם יש תוקף לברכת מרן זצוק"ל גם לאחר שעלה לשמי מרומים, והם פסקו פה אחד באופן חד משמעי: גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם, וזכות מרן זללה"ה בודאי תשפיע מלמעלה שמכתבו וגזירתו יתקיימו בתורמי קופת העיר גם בשנת תשפ"ד.
זה הזמן להצטרף ולתרום 250 שקלים ל'קופת העיר', לזכות לתפלת שלוחי קופת העיר בזאת חנוכה בציון רשכבה"ג מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל שתתקיים ברכתו "תורה אור" לנחת מהילדים ושיהיו צדיקים ויראי שמים, ובנים תלמידי חכמים.
על ידי עסק שישראל מתעסקים בתורה, הם גורמים לאור התורה להאיר בעולם. אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. "יְהִ"י כְבוֹד יְהוָֹה לְעוֹלָם" בְּכ"ה אוֹתִיּוֹת שֶׁהֵם: "אלף דלת נון יוד, יוד הא ואו הא, יהו" וּבָהֶם נֶאֱמַר לְיִשְׂרָאֵל כֹּ"ה יִהְיֶה זַרְעֲךָ. שֶׁהֲרֵי בְּאֵלֶּה שֵׁמוֹת הוֹצֵאתָ אוֹרָה לָעוֹלָם, וְאֵלֶּה הֵם ג' אוֹתִיּוֹת שֶׁחָקַקְתָּ בַּשֶּׁמֶשׁ – יה"ו שֶׁבָּהֵם סוֹבֵב אֶת עוֹלָמְךָ, וְזֶה הוֹלֵךְ אֶל דָּרוֹם בְּ-י', וְסוֹבֵב אֶל צָפוֹן בְּ-ה', סוֹבֵב סוֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ בְּ-ו'. וְכ"ב אוֹתִיּוֹת כְּלוּלִים בּוֹ שֶׁהֵם: "יוד הא ואו הא, אלף דלת נון יוד" שֶׁהֵם כ"ב אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה, בָּהֶם "מִקְּצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם". "תּוֹרַת יְהוָֹה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ", וְיִשְׂרָאֵל עוֹסְקִים בַּתּוֹרָה… להמשך קריאה »