פרשן חדשות ערוץ 12, עמית סגל, יצא נגד הכוכב העולה אליהו יוסיאן, לאחר שיוסיאן יצא נגד נוסח התפילה "לשלום המדינה" הנאמר בבתי הכנסת.
יוסיאן כתב: "לבנות נרטיב של 'שלום' בתפילה – בחינוך – ובשפת היום יום הוא נרטיב מסוכן מאוד שמוביל לאורך זמן לאבדוננו! 1) יש לאחל ניצחון 2) על מנת להשיג את הניצחון אסור לפחד ממלחמות ואף ליזום מלחמות (לא לצורך הכלה ולא לקניית שקט, אלא לקניית מלחמה) 3) על מנת לנצח במלחמה יש להילחם ללא מוסר חילוני-ליברלי-מערבי-זרים, כי כפי שניתן לראות ב-30 השנים האחרונות, מדינת ישראל לא מנצחת, רק מחזירה שטחים ורק עוברת ממערכה למערכה, מהפסקת אש להפסקת אש. 4) רק לאחר הניצחון ניתן להשיג שלום, כפי שניתן לראות בהסכם שלום עם מצרים וירדן. 5) כי שלום בא על בסיס ניצחון ובשפה אחרת בלי ניצחון, אין שלום".
בתגובה לדברי יוסיאן כתב לו עמית לסגל: "הוא מציע עכשיו לבטל חצי תורה ושני שליש מהתפילה?".
"נראה שיש כאן גם טרולינג אנטי-פרוגרסיבי"
איש התקשורת מני גירא, תקף את סגל בתגובה: "מתפלא מאוד על ציוצך זה. וכי אזכורי השלום בתורה ובתפילות – הם משהו מ"השלום" שדובר פה בעשורים האחרונים?
לשלום על פי תורה יש כללים ותנאים.
כבר בזמן אמת, פוסקי הלכה הזהירו בכל שלב; באוסלו, בהינתקות, ועוד – שמדובר בצעדי סכנה, ולא בצעדים לשלום.
זה שהפרוגרס קראו למהלכים האלה "שלום" לא הופכים אותם ל'שלום' על פי תורה" כתב גירא
צריך להסביר לו שהתורה תופסת את שתי הקצוות – מצד אחד מבקשים שלום אבל אין רחמים על האויבים
יש כניראה פה עסק עם טרלללה
יוסיאן אליהו צודק ביותר לגבי המלחמות רק בניצחון עם כיבוש ותבוסה לערבים הם יבינו אחרת נצתרך לחזור על מלחמות שוב ושוב מאחר והם מפרשים יחס הומני לחולשה.יחד עם זאת לבקש ולהתפלל לשלום תמיד זה טוב ולברך את החיילים בתפילה זה מעולה.
יוסיאן הוא ליצן רשע ומטומטם. חלק מהציבור שאף הוא הטמטם הולך אחר הבליו הפופוליסטיים. לגופו של עניין אפילו הדוגמא שהוא עצמו הביא לשלום עם מצרים היא הפוכה. לא הנצחון שלנו על מצרים הביא שלום אלא ניצחון המצרים עלינו.
מכירה רבים (מבני משפחתי ועוד) דתיים ציונים שנמנעים מלומר/ לעמוד בתפילה מסיבות שונות (לאבי זה מזכיר התנהגויות מסוימות בברהמ בילדותו). גם בחבד לא נהוג לומר את התפילה. מצד שני זו תפילה יפה שנכתבה עי שי עגנון והמשמעות שלה היא יותר הגנה על המדינה החיילים והמנהיגים. מה שנכון הוא שצריך לתקן את נושא "התוקף" כפי שהגדיר זו הרבי, לבצע את תפקידנו בלי לפזול לאומות העולם. ומתוך הכרה במקומנו ויעודנו יגיע בעז"ה שלום הכי אמיתי.