יקותיאל יהודה גנזל
ככל שמתקרב יומו של רשב"י, גוברות גם להבות ההשתוקקות בקרב המוני עם סגולה. רבבות יהודים מעסיקים את מצבור רגשותיהם בימים אלה במטרה אחת בלבד: איך להצליח לשבור דרך ולהגיע לרבי שמעון, לקשר את נפשם אל התנא האלוקי, לדבוק באורו ולשאוב מבארו – שאין סוף למימי השפעותיו – חופנים של ישועה רוחנית וגשמית כאחד.
נפשות כמהוֹת רבות ימצאו צרי מרפא בדבריו המופלאים של הרה"ק ה'מאור עיניים' מטשרנוביל זי"ע (מאור עיניים – ישמח לב, מסכת שבת), דברים אשר כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א החווה עליהם במיוחד בימים אלה, הימים בהם מחסומים גשמיים חוסמים את הציר המוליך למירון.
כה הם דברי ה'מאור עיניים':
"בדורות האחרונים, כשלומדים דברי שום תנא וחכם מדברי הקדמונים… לכך אמרו שפתותיו דובבות בקבר, שאפשר לומר, זה בחינת השתטחות על קברי הצדיקים. כי דיבורי הצדיק, שם הוא קבור וטמון, וזה הלומד, בהיכנסו עם החיות ומוחין שלו לתוך החיות ומוחין של הצדיק שטמן בדבריו, נקרא 'אתדבקות רוחא ברוחא' ושפתותיו דובבות בקבר – כנודע זה מדברי הבעל שם טוב, נשמתו בגנזי מרומים. ונקרא בחינה זו השתטחות על קברי הצדיקים, שהם דבריהם שלומד ומזכיר היום הלומד…"
ובמילים בנות ימינו: כדי להשתטח על ציונו של רשב"י ולהידבק ברוחו הנשגבה, אין הכרח לעלות בפועל למירון. אפשר לעשות זאת על ידי לימוד מדברי תורתו – בכל מקום בו אנו נמצאים – ועל ידי שאנו מקדשים את מוחנו בהבנת דבריו של התנא האלוקי, הרי אנו מתקשרים אל מי הדעת והתבונה שנבעו ונובעים ממעיינו וכך אנו זוכים לקיים 'השתטחות' של ממש על ציונו הקדוש, גם כשאנו נמצאים בריחוק מקום.
כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א הוסיף הדרכה חשובה לקהל מרעיתו לקראת ל"ג בעומר הקרב ובא:
"שכל אחד ואחד ילמד בעיצומו של יום ל"ג בעומר קטעים מתורתו של רשב"י, בספר הזוהר. על ידי כן תהיה אצלו בחינת התקשרות אל התנא האלוקי. עם תום הלימוד המקשר אל התנא האלוקי, יבקש הלומד את בקשותיו וישטח את משאלות לבבו. תפילות יתקבלו אפוא כמי שעומד על הציון הקדוש במירון ממש ומתפלל!"
(פורסם ב'המבשר')