שנת 2023 הייתה שנה קטלנית יותר מהשנה שקדמה לה, זאת למרות המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר והורידה באופן משמעותי את נפח התנועה וכתוצאה מכך את מספר תאונות הדרכים והנפגעים בהן. 361 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל במהלך שנת 2023- כאדם בכל יום בממוצע.
הסכנה בכבישים לא פסחה על אף משתמש דרך בשנת 2023 והייתה שנה קטלנית לכולם – 102 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל, 78 בני אדם נהרגו כרוכבי אופנוע וקטנוע, 28 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, 9 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים רגילים, 48 נהגים צעירים עד גיל 24 מצאו את מותם בדרכים.
בנוסף, האוכלוסיות שבסיכון ממשיכות להיפגע: 35 ילדים בגילי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים – השנה הקטלנית ביותר לילדים בשלוש-עשרה השנים האחרונות, 75 בני נוער וצעירים בגילי 15-24 נהרגו בתאונות דרכים, 98 בני אדם מהחברה הערבית נהרגו בתאונות דרכים ו-75 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל יום אדם נהרג בתאונת דרכים, משפחה נוספת מצטרפת למעגל השכול. ילדים, הורים, סבים וסבתות – חיים שלמים נקטפים באכזריות על הכביש. נתוני שנת 2023, המראים עלייה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים למרות המלחמה והירידה בנפח התנועה מדגישים את הכשלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. זוהי תוצאה ישירה של הזנחה מתמשכת וקיצוץ בתקציבים המיודעים להציל חיי אדם. מעבר לכך, הכביש הפך למקום מסוכן וכולנו חשים את חוסר הביטחון והפחד הגובר. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חייבת ליישם באופן מיידי את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה והובלה על ידה. תכנית זו נועדה להביא להפחתה בהרוגים בשיעור של 50% בשנים הבאות ולהציל חיים רבים. זו האחריות והמחויבות של הממשלה, וזה מה שהציבור דורש ממנה".
הכבישים לא ברורים, הסימון על הכביש מחוק, אין שלטים אלא פתקאות וגם אחרי הפניה…, אין מקום עצירה בצד הכביש לנהג עייף, ובנוגע לנהגים? תרבות נהיגה של: העולם שלי! לא נותנים זכות לרכבים ולהולכי רגל. ולמה הצעירים משתוללים בכבישים? כי הוציאו להם את הנשמה ורוקנו להם את הארנק עד שקיבלו רשיון!!!!
סבתא בת 96 בארה"ב נוהגת במקצועיות רבה מנהג ישראלי ממוצע!!!