חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא נכנעים לתכתיבי המציאות

"אותיות של דמעות" בעז אלברט ורון חניה


'אותיות של דמעות' – סינגל חדש ומרגש מבוסס על סיפורו המפורסם של רבי נחמן מברסלב 'מעשה באבידת בת מלך', אותו כתב והלחין בעז אלברט, תושב גבעת תקומה ביצהר, חקלאי ואיש התיישבות. על הביצוע וההפקה והמוסיקלית הופקד המוסיקאי רון חניה.

'אותיות של דמעות' – סינגל חדש ומרגש אותו כתב והלחין בעז אלברט, תושב גבעת תקומה ביצהר, חקלאי ואיש התיישבות. השיר מבוסס על סיפורו המפורסם של רבי נחמן מברסלב 'מעשה באבידת בת מלך'. הקשיים, החיפושים, התגובות המחלישות של כולם שאין בכלל דבר כזה, וההתעקשות של המשנה למלך, גיבור הסיפור, עד למציאתה של בת המלך. השיר מתרכז במטפחת של בת המלך שהושארה בידי המשנה למלך, ועליה נרשמו בדמעות הוראותיה איך ניתן למצוא אותה מחדש.

מקודם

"אותיות של דמעות" בעז אלברט ורון חניה

איך רואים נחת? הסוד של גדולי ישראל

מקודם

"אותיות של דמעות" בעז אלברט ורון חניה

צפי רווח 12%: דירות בבוקרשט מ-120 אלף יורו

מקודם

"אותיות של דמעות" בעז אלברט ורון חניה

חם בחוץ? כך תבחרו מזגן שייתן לכם מקסימום מיזוג במינימום הוצאה>>

מקודם

"אותיות של דמעות" בעז אלברט ורון חניה

הצטרפו לתוכנית וכל בני המשפחה יבואו מוכנים לחתונה

הפרשנות שלו לסיפור, זה שמעבר לסיפור האישי של חיפוש אחר הבת מלך הפרטית, יש כאן גם סיפור לאומי. "מתוך הסיפור המוכר והאהוב, הנקודה ששבתה את לבי היא היכולת של המשנה למלך, גיבור הסיפור, לעמוד מול כל המומחים הגדולים ביותר בעולם", אומר אלברט, "אלה שכבר ראו הכל וברור להם ש"אין דבר כזה", ולהגיד בתוקף: בוודאי ישנו. ובשם מה הוא מתעקש? על מה הוא נסמך? על אותיות מדמעות שפעם, מזמן, מישהי כתבה על מטפחת. מה התוקף של זה? איך דבר שברירי כל כך יכול להחזיק נגד כל מומחי העולם? מאיפה הביטחון?".

אלברט מסביר כי האותיות מהדמעות, הינם ביטוי הרגשות הפנימיים ביותר של בת המלך. "הם הדבר הבטוח והיציב גם אם הן נרשמו לפני שנים ארוכות על מטפחת עדינה. אותיות התורה שנרשמו על קלף לפני אלפי שנים, חזקות יותר מכל מציאות עכשווית חולפת, מרשימה ומאיימת ככל שתהיה. חזון הגאולה, חלומו ותקוותו של העם היהודי לדורותיו, לא נכנע לתכתיבי המציאות והזמן. הזמן יחלוף, המציאות תשתנה, וחזון הנביאים יקום ויתממש, ובוודאות גמורה. בוודאי ישנו".

לצד עיסוקו כחקלאי ואיש התיישבות, בעז אלברט כותב מאמרי השקפה רבים באתר 'הקול היהודי'. במשך הזמן התחדדה אצלו ההבנה על דרכים נוספות להפצת המעיינות. אחרי כתיבת המילים, הלחן נבע מאליו. על הביצוע וההפקה והמוסיקלית הופקד המוסיקאי רון חניה. "עם מאמר אפשר להתווכח, עם שיר – קצת פחות. בתרבות השמאל והמערב הגישו את המסרים בצורה אומנותית ולא בצורה לוגית, לכן היה קשה יותר להתווכח איתם, למרות שזה מייצר עיוותים. הכמיהה למשיח והאמונה שהוא יבוא היא מעקרי אמונתנו. אנו גאים בה. גם אם כולם בטוחים שאין דבר כזה, ישנו בוודאי. אחכה לו בכל יום, שיבוא".

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

10

1

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture