כניסה חדשה לירושלים: פרויקט הכפלת ושדרוג כביש 60 ("כביש המנהרות") הושלם ונפתח הבוקר (ד', 10/7) לתנועה מלאה. עם פתיחתה של המנהרה הדרומית בכביש, הושלם החלק האחרון של הפרויקט ונפתחה כניסה חדשה ונוחה לירושלים מכיוון דרום.
שדרוג הכביש בוצע במסגרת מיזם משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים שבוצע ע"י חברת מוריה לפיתוח ירושלים. הבאים והיוצאים מירושלים ייהנו מעתה מכביש חדיש, בטיחותי ומשודרג, אשר יקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.
טרם פתיחת הכביש, סיירה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, (תא"ל) במיל' מירי רגב יחד עם מנכ"ל מוריה גלעד בר-אדון, בכביש החדיש, ובירכה על פתיחתו.
הפרויקט, בהשקעה של כמיליארד שקלים, כלל את שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש במקביל לגשר הקיים. הכביש המחודש כולל שתי מנהרות באורך של כ-900 מטרים כל אחת במקטע הדרומי (לכיוון ירושלים), ושתי מנהרות באורך של כ-300 מטרים כל אחת במקטע הצפוני (לכיוון גוש עציון), עם שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים עם שני נתיבים דו-מסלוליים. לצד בניית המנהרות החדשות, שודרגו גם המנהרות הוותיקות והגשר הקיים.
המנהרות כוללות נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף, בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בשעות הבוקר, ישמש הנתיב כעורק כניסה לעיר ירושלים מגוש עציון; ובשעות העומס אחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ, לכיוון גוש עציון. המתווה הסופי להפעלת הנת"צ ייקבע בקרוב.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב מסרה בתגובה: "מדובר במגה-פרויקט של שדרוג והרחבת כביש המנהרות, הפותח את שער הכניסה הדרומי לירושלים, ומחבר אותה ליישובי גוש עציון, קריית ארבע, אפרת, ביתר עילית וחברון. מדובר בפרויקט בעל חשיבות אסטרטגית ותחבורתית, ביטחונית ובטיחותית גם יחד. הגיע הזמן שתושבי 'עוטף ירושלים' ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך: "ירושלים תתחדשי! כביש המנהרות פתוח. עיר הבירה עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום התשתיות, הבאה לידי ביטוי לא רק בפיתוח העיר עצמה, אלא גם בפיתוח דרכי הגישה אליה. גם ההגעה לעיר הופכת לנוחה יותר ובטוחה יותר. עוד פרויקט ענק מאחורינו ורבים עוד לפנינו. כי כל הדרכים מובילות לירושלים!".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "השלמנו היום פרויקט גדול ומורכב, בשיתוף פעולה פורה עם עיריית ירושלים וחברת מוריה, לרווחת כל תושבי העיר והבאים בשעריה. למרות שהפרויקט בוצע בתקופה קשה ותחת אילוצים ביטחוניים ובעיות כוח אדם עקב המלחמה, מנהלי הפרויקט, הקבלנים והעובדים השקיעו את כל המאמצים והשלימו את הפרויקט במועד ובתקציב שנקבע. ממזרח וממערב, מצפון ומדרום, אנו פותחים כניסות חדשות ומשודרגות לירושלים, כפי שמגיע לבירת הנצח של ישראל – וכך נמשיך גם בעתיד"
מי נוסע בכביש הזה ? משקיעים כסף בכניסות לעיר ולא
בתוך העיר הפקוקה והמעצבנת . צריך להחליף מייד את
מהנדס העיר ולהביא מישהו שייצא לשטח , יראה את הבעיות וימצא פתרונות . התושבים משלמים מיסים ומה מקבלים ?
מדוע בחיפה משלמים על נסיעה במנהרות ובירושלים לא משלמים?
הנוסעים בירושלים נעלים על הנוסעים בחיפה?
למה בירושלים לא משלמים אגרה בנסיעה במנהרות
ובחיפה משלמים על עול קטע