וואטספ ביזנס כשמו כן הוא – מתאים לעסקים.
הוא מאפשר שימור לקוחות, מתן תשובות אוטומטיות, עדכון שעות פעילות של העסק ואפילו הצגת קטלוג מוצרים.
נעשה סקירה קצרה של הפיצ'רים היחודיים לוואטספ ביזנס
בחלק השמאלי של הוואטספ ישנן 3 נקודות לאורך, כשנלחץ עליהם יפתחו לנו אפשרויות שונות
כעת נעבור ונראה את החשובות והיעילות שבהן.
תויות
האופציה הזאת מאפשרת לנו לסמן את השיחות שלנו בכל כותרת שתעשה לנו סדר (ניתן להוסיף עד 20 תויות שונות)
איך זה מתבצע? אנחנו נכנסים לשיחה ורוצים לזכור לדוגמא שמדובר שלקוח מתעניין שנרצה לחזור אליו שוב בהמשך
נכנס בראש השיחה ל-3 הנקודות בכותרת למעלה ושם נבחר בהוספת תוית. נבחר או ניצור את התוית הרצויה.
כעת ההודעה מסומנת.
כשניכנס שוב בחלון הוואטספ ל-3 הנקודות ונבחר תויות נוכל לראות בקלות את השיחות שנבחרו לכל תוית וכן נוכל גם לשלוח הודעה פעם אחת לכל המסומנים במקום לכל אחד בנפרד.
אופציה שימושית נוספת
קטלוג
האופציה הזאת למעשה משמשת כעין חלון תצוגה למוצרים שאנחנו מוכרים בעסק שלנו, נוכל להעלות תמונות עם מחירים ופירוט קצר.
וכך, כשלקוח יתעניין וירצה לראות דוגמאות או מוצרים שלנו הוא יוכל להיכנס לקטלוג בקלות ולהתרשם.
כיצד עושים זאת?
ב-3 נקודות השמאליות נכנסים להגדרות, ומשם להגדרות העסק ואז בוחרים את אופצית 'קטלוג'.
נמשיך בקצרה לעבור על האופציות הנוספות הנמצאות תחת 'הגדרות'/'הגדרות העסק'.
סטטיסטיקה
מאפשר לנו לראות כמה הודעות שלחנו וכמה קיבלנו ולמעשה משמש כביקורת על תועלת השימוש בוואטספ עבור העסק שלנו ועל רמת הפעילות.
קישור קצר
קישור ישיר לכתיבת הודעה עבורנו.
זאת אופציה שימושית מאד! בוואטספ מאד חשובה הנגישות ולכן אם נעלה פרסום ובסופו נדביק את הקישור, נאפשר למי שמתעניין בפרסום שלנו להגיע אלינו באופן ישיר וקל ע"י לחיצה פשוטה ובכך נגדיל את הסיכויים לפניות ולהתעניינות של לקוחות.
ישנה אפשרות לכתוב מלכתחילה הודעה שתישלח כשהלקוח ילחץ על הקישור וישנה אופציה לתת ללקוח לערוך את ההודעה בעצמו.
הודעת לא זמין
בזמן שהעסק לא פעיל או שאנחנו לא יכולים להתפנות ולענות ללקוחות, נוכל להשיב באופן אוטומטי להודעות שנקבל בהודעה שמבהירה שאנחנו לא זמינים כעת
ניתן לקבוע זמנים קבועים בהם ההודעה תשלח וכן את נוסח ההודעה (לדוגמא-בשעות שהעסק לא פעיל מדי יום)
ניתן גם לקבוע מי יקבל את ההודעה הזאת, כך נוכל להפריד בין לקוחות העסק לבין שאר אנשי הקשר שלנו.
הודעת פתיחה
הודעה זו מיועדת רק ללקוחות חדשים או לקוחות שעבר 14 יום מאז שהתכתנו איתם בפעם האחרונה
ההודעה הזו מקדמת אותם בברכה ומציעה להם את שירות העסק
ניתן לכתוב טקטס חופשי ולהחליט מה תחיל ההודעה וגם פה ניתן להחליט מי יקבל את ההודעה ומי מאנשי הקשר לא יקבל אותה.
תגובות מהירות
זאת אופציה שימושית ויעילה מאד! אם יש תגובות שאנחנו רגילים לכתוב אותם הרבה בתגובות שלנו (כמו לדוגמא: תודה רבה, שמחתי לשמוע שנהנית מהמוצר שלנו)
נוכל לכתוב את ההודעה הזאת פעם אחת באופצית תגובות מהירות
ומעתה, בכל פעם שנרצה לכתוב את התגובה הזאת נצטרך רק להקליד את כפתור "סלש" במקלדת, הכפתור שנראה כך /
ואופציית התגובות המהירות תיפתח לנו, נוכל לבחור את התגובה הרצויה וא נצטרך להקליד אותה מחדש.
האופציה תועלתית במיוחד כשיש לנו תגובות ארוכות ומפורטות שחוזרות על עצמן ודורשות זמן או חשיבה בכל פעם מחדש.
עד כאן היתרונות והמעלות של וואטספ ביזנס
אך לפני שמתקינים את האפליקציה ועוברים להשתמש בה, חשוב לדעת כמה דברים נוספים.
- בהתקנת וואטספ ביזנס יעבור החשבון הרגיל לוואטספ ביזנס ולא נוכל לשחזרו שוב, ולכן חובה לעשות גיבוי לוואטספ הרגיל לפני ההתקנה.
- וואטספ ביזנס לוקחת יחסית הרבה כח מהסוללה ולכן מומלץ מיד אחרי ההתקנה להיכנס לפרטי יישום (בלחיצה ארוכה על סמל האפליקצייה)
משם להיכנס ל'סוללה' ולבטל את האפשרות-'אפשר פעילות ברקע'
הפעולה הזאת תפחית את צריכת הסוללה של האפליקצייה בזמן שאתם לא משתמשים בה.
בפרקים הקודמים למדנו על הוואטספ ככלי שיווקי, למדנו ליצור חלון ראווה ולבנות תדמית ומותג, ולהתמש נכון בוואטספ ביזנס כדי לייעל את העסק,
אך כיצד למעשה נוכל לייצר מכירות בפועל ולגרום לאנשים לרכוש בפועל באופן ישיר באמצעות בוואטספ?
על זה נדבר אי"ה בשבוע הבא