בדיון שהתקיים היום (ראשון) בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, סגני השרים וגורמי המקצוע, סוכם כי התחבורה הציבורית תרחיב את פעילותה באופן ניכר. החל מה-28 במאי קיבולת הנוסעים המותרת במערך האוטובוסים הבינעירוני תגדל מ-23 נוסעים ל-46 נוסעים, כך שלמעט השורה הראשונה מאחורי הנהג, ניתן יהיה להשתמש בכל מושבי האוטובוס. יחד עם זאת האיסור על נסיעה בעמידה יימשך. במערך האוטובוסים העירוני קיבולת הנוסעים תגדל מ-20 ל-49 נוסעים.
מיניבוסים ומוניות שירות יוכלו לפעול גם הם בקיבולת של 75 אחוזים מהמותר ברישיון הרכב. מוניות פרטיות יורשו להסיע עד שני נוסעים מאחור, גם אם אינם נדרשים למלווה.
רכבת ישראל תחדש את פעילותה באופן מלא ב-8 ביוני.
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מסר: "שיתוף הפעולה עם שרת התחבורה מירי רגב חשוב. כבר מהשבוע שעבר אנחנו נמצאים בעיצומה של מגמת פתיחת המשק לרווחת הקהל והעסקים. אבל ההמשך תלוי בכל אחת ואחד מאיתנו – אם ישמרו על הנחיות משרד הבריאות. בלי שמירה קפדנית על ההנחיות – הקורונה עלולה לחזור ואיתה סגירת המשק".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב מסרה: ״אני שמחה על הסיכום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, לגבי הרחבת שירות התחבורה הציבורית בישראל.
זו הבשורה לה ציפו אזרחי ישראל. אני קוראת לציבור לסייע בידינו ולקחת אחריות ולפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
אני מזמינה את הציבור להפנות שאלות לאתר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולפלטפורמות הדיגיטליות של המשרד.״
למה יש מקומות שאין אליהם עדיין תחבורה ציבורית סדירה ולמה אני צריך לעשות סיבוב בחצי מדינה כדי לבקר את ההורים שלי לא הגיוני בעליל
זה פשוט הזוי לנסוע באוטובוסים! מנסיעה קלילה בת חצי שעה ברכבת אני צריכה לנסוע ב2 אוטובוסים לעבודה שסך כל הנסיעה אורכת שעתיים וחצי אם לא שלוש!!!!עם המתנה וכו' ,פשוט בושה שמהתלים בנו ככה עם הרכבת…באוטובוס יש יותר סיכוי לנידבק מאשר ברכבת