חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיתוף פעולה מרגש

הרכב "לב טהור" ומרדכי שפירא מציגים: "גאולה"


שיר חדש, יצירה של ממש משוחררת לעולם למחרת תשעה באב, הזמן אולי הכי מתאים ל"גאולה".

השיר, פרי שיתוף פעולה מרגש של ההרכב האגדי "לב טהור" האמריקאי, עם מרדכי שפירא – אחד האומנים העסוקים ביותר בעולם המוזיקה היהודית חסידית בארה"ב ובישראל, שת"פ ראשון של שפירא ולב טהור.

מאז ומתמיד העריץ שפירא את הרכב המוזיקה היהודית האגדית "לב טהור". כשגדל, הקדיש בהופעות שלו ביצועי מחווה ללהיטים הבולטים של הלהקה. לכן, אך טבעי היה כשהמלחין ההרכב  גדי פוקס, פנה אליו עם השיר חדש "גאולה" – מרדכי לא היסס לרגע.

השיר "גאולה" הוא מסע מוזיקלי סביב ברכת "ראה נא בעניינו" בתפילת שמונה עשרה. בברכה זאת מכוונים המתפללים ומבקשים מריבונו של עולם לראות בעני עם ישראל בכל העולם בגלות, לזרז את הגאולה האמיתית ולנצח את האויב עבור עם ישראל.

חמישה חודשים לקח לצוות לכתוב ולהדק את היצירה המוזיקלית ותקוותם שהצליחו באמצעות המוזיקה לתאר את עומק הכאב של ישראל ואת התקווה לגאולה. התוצאה: השיר "גאולה" על מילותיו, לחנו והעיבוד המיוחד מבטאים יותר מכל את עוצמת העם הזה, ואת הנשק שובר השוויון שעומד לרשותו – השותפות של ריבונו של עולם והאמונה כי את הכול הוא מנהל בחסד וברחמים.

הרכב "לב טהור" כולל את גדי פוקס, אלי שוובל וארי צוקר. פוקס עובד על "גאולה" מאז טבח שמחת תורה בדרום, "השיר היה יותר מסתם מנגינה; זו תחינה לתקווה, ביטוי מוזיקלי לתפילת שמבקשת מריבונו עולם להתערב, לנצח עבורנו את האויב ולהחזיר לעם ישראל את הכבוד והעוצמה בעולם. כששפירא שמע את הלחן רצה להיות חלק מזה. "בואו נשתף פעולה", אמר לפוקס, וכך נולד השת"פ המרגש.

אלי שוובל, המפיק והסולן של לב טהור, שהה בישראל כארבעה חודשים והופיע מול לוחמי צה"ל. כששב לארה"ב טעון בתמונות והחוויות שצבר בשטחי הכינוס הצבאיים ובמפגש עם החיילים ומשפחות החטופים, הוא תרגם את המחשבות והתובנות לכדי יצירה מוזיקלית. יחד עם חבריו להרכב המיתולוגי ארי צוקר וגדי פוקס, וכעת עם הצטרפותו מעורבותו של מרדכי שפירא, נוצר שיר שמבטא את מה שחשים ומצפים יהודים בכל העולם, ובעיקר בישראל.

מה דעתך על הכתבה, הייתה מעניינת?

4

0

הנצפים ביותר
הירשם
קבל הודעה
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בתגובות
אולי יעניין אותך
מומלץ עבורך
0
מה דעתך על הכתבה?x

דיווח על כתבה

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

דיווח על וידאו

שימו לב! מערכת זו נועדה לדיווח על בעיות בלבד.
תגובות המיועדות לפרסום, ניתן להשאיר בתחתית העמוד.

Hide picture